У оквиру циклуса Поново са вама, концерт Теодоре Дроздик Поповић, мецосопрана и пијанисте Федерика Москера Мартинеза биће одржан у четвртак 6. априла у Свечаној сали Градске куће са почетком у 20 часова. Улаз је слободан. Добро дошли!
П Р О Г Р А М
Теодора Дроздик Поповић, мецосопран
Federico Mosquera Martínez, клавир
Мануел де Фаља (1876-1946): Siete canciones populares españolas
El paño moruno
Seguidilla murciana
Asturiana
Jota
Nana
Canción
Polo
Морис Равел (1875-1937): Cinq mélodies populaires grecque
Chanson de la mariée
Là-bas, vers l’église
Quel galant m’est comparable
Chanson des cueilleuses de lentisques
Tout gai!
Федерико Москера Мартинез (1986-): Deux chansons françaises
Recitative
Le pont Mirbeau
Франсис Пуланк (1899-1963): Les chemins de l’amour FP 106
П. И. Чајковски (1840-1893): Успаванка, Op. 16, No. 5
Као да сам пољу травка била, Op. 47, No. 7
По дану ли, у тишини ноћи, Op. 47 No. 11
С. Рахмањинов (1873-1943): СаН, Op. 8 No. 5
Не певај лепотице, Op.4 No. 4
Пролећне воде, Op. 14 No. 11
А. Верстовски (1799-1862): Стари муж
Теодора Дроздик Поповић, мецосопран из Србије, одрасла је у Новом Саду, у породици музичара. Солистичке наступе је имала од ране младости у оквиру којих је певала, рецитовала и свирала клавир у бројним приликама као што су такмичења, музички фестивали, телевизијски програми, те се тако родила љубав према музици и извођењу. Пре него што је почела да следи своје певачке амбиције, студирала је Мађарски језик и књижевост на Филозофском факултету у Новом Саду, завршила основне студије и стекла мастер диплому. Током своје последње године студија, узимала је часове класичног певања код магистре Сенке Недељковић. Две године касније, Теодора уписала академију „Codarts“, у Ротердаму где јој је ментор била Carolyn Watkinson. Дипломирала је у марту 2016. у класи Charlotte Riedijk. Тренутно је на првој години мастер студија на Kонзерваторијуму у Мастрихту у класи Axel Everaert. У мају 2014, појавила се у главној улози у Ленори, Листовој мелодрами, на фестивалу „Operadagen Rotterdam”. На истом фестивалу 2015. наступила је у великој дворани „De Doelen Rotterdam” у улози Дардано у обради опере Амадиђи Г. Ф. Хендла. Освојила је прву награду међу класичним певачима на такмичењу „De Stem van Haarlem” 2015. године. Такође је била и финалиста такмичења „ Prix d’Harmonie”, где је одржала свој први соло рецитал уз пратњу Federica Mosquera Martíneza. Од тада њих двоје редовно сарађују. Ове године у мају, одржали су два рецитала у Бриселу, у оквиру серије концерата младих талената „Young Talent“ позоришта „„Brussels Operette Theater“. У септембру 2015, Теодора је наступила у улози Елзе у Фаусту, оперском пастишу у продукцији Опере Го, а ту улогу је два пута извела репризно ове сезоне. У новембру 2015, на међународном певачком такмичењу „Вера Kовач Виткаи“ у Новом Саду, освојила је другу награду. У јануару 2016. у Ротердаму, извела је Беријове Народне песме са ансамблом АKОМ, под вођством Роберта Белтрана Завале. Учествовала је на мајсторским часовима уметника као што су Damien Guillon, Roberta Alexander, Maria Acda, Renate Behle, Maria Riccarda Wesseling и Claron McFadden.
Federico Mosquera Martínez је рођен 1986. године у Коруњи (Шпанија), граду где је започео своје музичко образовање када је имао девет година. Године 2007. уписао се на конзверваторијум „Superior Conservatory of La Coruña”, где је дипломирао клавир 2010. године са највишим оценама. Од септембра 2009. до фебруара 2010. године студирао је на краковској академији „Akademia Muzyczna of Kraków” (Пољска ), код маестра Андрзеја Пикула, у оквиру програма Ерасмус. Мастер диплому je стекао на уметничком универзитету „ Codarts University of the Arts“ (Ротердам, Холандија) у јуну 2013. године, под вођством професора Jean-Bernarda Pommiera и Josea Nuñeza, као стипендиста престижне фондације „Pedro Barrié de la Maza”. Поред тога, учи клавир код професорке Mercedes Goicoa од 2000. године, а композицију је студирао код композитора Antona Garcije Abrila између 2005. и 2011. године. Похађао је и мајсторске часове клавира чувених пијаниста и композитора (Julius Andrejevas, José Ramón Méndez, Lars Vogt i Kathryn Stott) и композитора (Albert Sardà, David del Puerto, Eduardo Soutullo, Hans Koolmees i Peter- Jan Wagemans, Albert Sardà, David del Puerto, Eduardo Soutullo, Hans Koolmees i Peter- Jan Wagemans).
Federico Mosquera је наступао у концертним дворанама као што су Eutherpe Hall (Леон, Шпанија), Casa da Música (Порто, Португал), Zeeuwse Concerzaal (Миделбург, Холандија) и Jurriaanse and Grote zaal of De Doelen (Ротердам, Холандија), између осталих, и учествовао је на значајним фестивалима као што су Harmos Фестивал 2010, Фестивал Repeat 2011, The Hague Chamber Music Festival (2013), Gergiev Festival 2013, Piano duo Festival (2014) у Амстердаму.
Његове су композиције извођене у Шпанији, Португалу, Француској, Уједињеном Краљевству, Италији, Холандији, Естонији и Кини. Истичу се премијере композиција Concertino for String Orchestra (2010) са филхармонијом „Galician Royal Philharmonic Orchestra” под диригентском палицом Maximina Zumalave, „Three Simphonic Movements“ (2012, коју је премијерно извео оркестар „Galician Royal Philharmonic Orchestra” са диригентом Victorom Pablom Pérezom и „Concerto for bass clarinet“ (2013) који је написан за младог кларинетисту Igora Urruchija, који је и извео композицију, а у аранжману за мали дувачки ансамбл извео га је и реномирани бас кларинетиста Henri Bok. Поред тога, истиче се и премијера композиције „Rituales y Sortilegios“ (2015), по поруџбини фондације SGAE Foundation у извођењу „Galician Symphonic Orchestra” под диригентском палицом Dime Slobodeniouka и премијера композиције „Ignis et Terra“ (по поруџбини удружења CNDMA ) у извођењу квинтета „Zoar Wind Quintet”.
Остави коментар