Изложба радова „Исеци, па налепи“

20/04/2017

Изложба радова Исеци, па налепи чији су аутори: Сања Анђелковић, Стефан Јовановић и Андреа Палашти, биће отворена у понедељак, 24. априла у 20 часова, у Малом ликовном салону Културног центра Новог Сада. Изложбу можете погледати до 6. маја, радним данима од 10 до 20 часова и суботом од 10 до 13 часова.

О изложби

Изложба Исеци, па налепи представља радове троје уметника, чија се истраживања базирају на апропријацији и колажирању различитих визуелних форми. Појам апропријације у домену историје уметности указује на ситуацију у којој неко уметничко дело усваја, присваја и излаже извесне елементе неког другог предмета. Овакав чин премештања визуелног елемента из једног контекста у други може се повезати и са колажном техником, у којој се кроз поступак издвајања елемената, те поновним спајањем у нову целину мења визуелни изглед али и значење саме слике као целине.

Користећи се стратегијама колажирања, монтажом и реконструкцијом затечених/нађених предмета (слика!), представљени радови указују на различите функције колажа која се огледа у техничком и концептуалном приступу материјалу. Технички, односно формални приступ материјалу, користи колажни елемент у решавању аутономне ликовне структуре, док концептуални приступ нагласак ставља на колаж, као облик производње значења унутар простора уметности и културе/друштва (Шуваковић).

У том светлу, интервенишући (колажирајући) унутар већ постојећих визуелних облика, представљени уметници заправу секу – спајају – лепе различите ликовне и културолошке процесе. Они указују на један аналитички метод рада у којем се повезују различити културолошки артефакти чија се предодређена значења усмеравају, мењају и трансформишу у зависности од интервенције аутора: (I) колажно-монтажним стварањем интерактивног фотообјекта (Анђелковић); (II) реформулацијом ликовности колажном интервенцијом различитих визуелних извора (Јовановић); (III) документовањем, архивирањем и реконстурукцијом свакодневних збирки предмета (Палашти).

На тај начин, производећи различите објекте – колаже, асамблаже, графике, архиве – изложба Исеци па налепи, заправо указује на стварање својеврсне визуелне метафоре, као и на перформативну природу визуленог материјала али и саме уметности, на њену неодредивост значења, као и на могућност константног извођења различитих и нових (ликовних) значења.

О ауторима

Сања Анђелковић (1991) је студенткиња друге године на Академији уметности у Новом Саду на Катедри за Нове ликовне медије. Бави се визуелним и текстуалним истраживањима у домену документарних пракси у којој разматра своју позицију у систему родних, политичких, друштвених улога или трауматичних момената личне биографије. Изложбе и пројекти: Сведочанство: Истина или Политика, пројекат CZKD, MSUB и Учитељ незналица и његови комитети (2017); Exhale Exile, Нови Сад (2016); Experimental superstars, Фестивал експерименталног филма, Нови Сад (2016); Органи и организми, Музеј савремене уметности Војводине (2016); Литературе ин Трансит, TILF, Тирана интернационални фестивал књижевности (2015); Друштвено-политички ангажована ликовна радионица са особама са инвалидитетом, Нови Сад (2015); Prayer for the unborn child, у сарадњи са Лив Холмберг (2013); Truth is Concrete, Грац, Аустрија, Steirischer Herbst (2012).

Стефан Јовановић (1994), визуелни уметник, тренутно студент четврте године Академије уметности у Новом Саду на катедри за Нове ликовне медије. Бави се фотографијом у којем акценат ставља на истраживање ликовних и просторних односа урбаног пејзажа, као и односима слике, покрета и звука унутар новомедијске уметности. Од 2014. године излаже и сарађује са различитим уметницима и уметничким иницијатавама као што су УЛИЦЕ фотографија, Пројекат Нула, WDWРМ. Самостална изложба: „Елан”, (са Барбаром Јовановић), Галерија Партизан, Шок задруга, Нови Сад/Петроварадин (2016). Колективне изложбе – избор: Органи и организми, Музеј савремене уметности Нови Сад (2016); ЛИНИЈА, Културфорум, Београд (2016); Пројекат Разлике, КЦ Фабрика, Нови Сад (2016); PDP conference, КЦ Фабрика, Нови Сад (2015); Интернационални Фестивал кратког филма „SHORTZ”, Музеј савремене уметности Нови Сад (2015/2016); УЛИЦЕ фотографија, Дев9т фестивал, Београд (2015); ЗБИР „AUTHORSˮ, Сомбор (2015); Ликовни Департман, СКЦНС „Фабрикаˮ, Нови Сад (2015); „Post – Digitalˮ exhibition, Пловдив, Бугарска (2015).

Андреа Палашти (1984) дипломирала је Фотографију на Академији уметности у Новом Саду. Њено стваралаштво превазилази уметничке и кустоске границе у којима акценат ставља на питања културне географије и свакодневног живота. Добитница је награде 54. Октобарског салона у Београду 2013. године. Значајније изложбе и пројекти: Кућне вежбе, Artget галерија, КЦБ, Београд (2017); Шок галерија Партизан: Излагачки практикум, у сарадњи са студентима катедре за Нове ликовне медије (2016) Different Worlds/Young Contemporary Photograpxy from CoyEast, Галерија Пхотон, Беч, Аустриа (2016); Dig whare you stand project space uqbar, Берлин, Немачка; Photonic Moments – Месец фотографије: Evening Projections; ЗРЦ Атриум, Љубљана, Словенија (2016); Музеј железнице Србије, Департман желетничке фотографије, са Сањом Анђелковић и Стефаном Јовановићем, у склопу 20. Салона Архитектуре, Железничка станица, Нови Сад (2016); Büхnenbilder, Галерија Мењачница, Goethe – Институт Белград, Београд (2016); CLOSE UP&BLOW UP: Реконструкција фотографске слике, Музеј савремене уметности Војводине, Нови Сад, Србија (2013).

Остави коментар

Ваш коментар ће бити проверен пре објављивања