Изложба Снежане Мандић „Преплетаји” биће отворена у понедељак, 11. децембра, у 18.30 у Ликовном салону Културног центра Новог Сада и моћи ће да се погледа до 25. децембра.
„Културно наслеђе може бити веома занимљив резервоар идеја који користи савременим уметницима у остварењу нових уметничких дела. Ова дефиниција установљена је и практично примењена у бројним светским музејима. С друге стране, сваки уметнички подухват заправо је и креативни осврт на раније учињено. Сликарски огледи у односу на културно наслеђе уобичајена су појава али се суштински могу поделити на неколико различитих углова посматрања. За наш град у актуелном тренутку нарочито је важна обнова Алмашког краја као и интегрисање обновљеног лица најстаријег дела града у свакодневни живот обогаћен планираним новим садржајима. У том смислу, најновији циклус слика Снежане Мандић прати ову трансформацију и означава занимљив сликарски начин посматрања теме заштите културног наслеђа путем уметности. Архитектонски оквири Подбаре послужили су Снежани Мандић за експресивне композиције у широким замасима четке како би се слика отворила у правцу сусрета хоризонтале и вертикале. Визура најстаријег дела града у великој мери није сачувана али оно што је преостало послужило је ауторки за нови циклус измештеног погледа у коме се могу препознати типични детаљи са фасада Алмашког краја. Црвена, црна и бела боја представљају окосницу колористичког избора на платнима средњег и већег формата а третирани мотиви апстраховани су и као да извиру из очекиваног визуелног миљеа. Комбинација рељефних текстура, исликане површине вишеслојних вредности, контраст односа између светла и таме само су неки од ликовних квалитета који доминирају читавим циклусом. Градећи сопствену, имагинарно замишљену слику града, ауторка успоставља дијалог са различитим временима, остављајући посматрачу низ могућности на самој граници видљивог света. Не предајући се апсолутној слици у одсуству препознатљивог мотива пре свега, поштујући принцип ликовности, Снежана Мандић подмеће грубу подлогу гестуалне динамике и на њој отвара дијалог површине, боје и линије. Снежана Мандић зна да се визибилна вертикала Алмашког краја садржи у торњу Алмашке цркве, у њеној посве необичној барокној звоничкој капи али и у класицистичким порталима изведеним по нацртима дрворезбара Аксентија Марковића. Насупрот симболу духовности Алмашког краја, на сликама Снежане Мандић проналазимо гипсану орнаментику с почетка XX века, док на симболичком нивоу сликарске исповести ишчитавамо и поступке укључивања рода у слику која метафорички доноси живот, у наговештају доласка и обнове културних (староновосадских) вредности. Слике можемо тумачити и као веснике новог времена и простора у коме ће се развијати сценографија ‘модерног’ града, ослоњеног на своју примарну матрицу вијугавих улица. Сликарски одговори, претпостављена и домаштана решења Снежане Мандић упутиће нас у авантуру посебне осећајности, дајући нам да сами докучимо гнездо дуго ишчекиваног почетка.”
др Данило Вуксановић
Остави коментар