event_note Koncert
11.03.2017 - 11.03.2017 access_time 20.00

Koncert Novosadskog duvačkog kvinteta

location_on Druga lokacija: Svečana sala Gradske kuće
event_note Koncert
11.03.2017 - 11.03.2017 access_time 20.00

Koncert Novosadskog duvačkog kvinteta

location_on Druga lokacija: Svečana sala Gradske kuće

Koncert Novosadskog duvačkog kvinteta buće održan u subotu 11. marta sa početkom u 20 sati u Svečanoj sali Gradske kuće.

PROGRAM

Franz Danzi

Duvački kvintet  g-moll, op. 56, br. 2

I – Allegretto

II – Andante

III – Menuett . Allegro

IV – Allegro

Gustav Holst

Duvački kvintet  As-dur,  op. 14/H67

I – Allegro moderato (un poco rubato)

II – Adagio

III – Minuet (in Canon). Allegretto

IV – Finale. Air and Variations

Pauza

Paul Taffanel

Duvački kvintet  g-moll

I – Allegro con moto

II – Andante

III – Vivace

Novosadski duvački kvintet 

Ksenija Mijatović, flauta

Veronika Antunović Marić, oboa

Kristijan Boroš, klarinet

Goran Marinković, fagot

Mirko Marić, horna

Novosadski duvački kvintet osnovan je 2010. godine u Novom Sadu na inicijativu horniste Mirka Marića, kao potreba da grad kao što je Novi Sad ima ovakav ansambl. Čine ga Ksenija Mijatović (flauta), Veronika Antunović-Marić (oboa), Kristijan Boroš (klarinet), Goran Marinković (fagot) i Mirko Marić (horna). Svi članovi duvačkog kvinteta su muzičari čije je polje delovanja veoma široko. Članovi su orkestra Opere Srpskog narodnog pozorišta u Novom Sadu, Vojvođanskog simfonijskog orkestra, orkestra „Camerata Academica“, Beogradske filharmonije, kao i orkestra „Orfelin“, profesori u Muzičkoj školi „Isidor Bajić“ u Novom Sadu i „Vlado Milošević“ u Banja Luci, stručni saradnici na Akademiji umetnosti u Novom Sadu, redovni profesori na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu. Tokom dosadašnje saradnje, kvintet je održao  zapažene koncerte u Novom Sadu, Senti, Somboru, Zrenjaninu, kao i na otvaranju Devetog međunarodnog takmičenja drvenih duvača u Požarevcu i na otvaranju Sedmog međunarodnog takmičenja „Anton Eberst“ u Novom Sadu.

Juna 2012. godine Novosadski duvački kvintet je učestvovao na majstorskom kursu kamerne muzike, koji je vodio profesor Norbert Girlinger (Austrija), a u septembru iste godine na majstorskom kursu koji je vodio profesor Boštjan Lipovšek (Slovenija). U julu 2012. godine su bili zvanični kamerni sastav kompozitorske radionice „KompART02“ gde su izvodili dela, koja su mladi kompozitori iz Srbije i regiona napisali posebno za ovaj ansambl. Godine 2014. na poziv kompozitora Milana Aleksića, Novosadski duvački kvintet je postao deo stalnog ansambla Centra za savremenu muziku pri Akademiji umetnosti u Novom Sadu.

Godine 2014. su održali dva koncerta u okviru ciklusa „5+1 gratis“ gde su sarađivali sa sledećim umetnicima: Gordan Tudor – saksofon (Hrvatska), Slobodanka Stević – klavir (Srbija) i Aleksandar Gligić – klavir (Srbija). Projekat je bio podržan od strane Grada Novog Sada. Na tim koncertima je premijerno izveden veliki broj originalnih kompozicija za kvintet, ali i transkripcija.

Oktobra 2015. godine Novosadski duvačaki kvintet je imao zapažen nastup u okviru projekta „ Vojvodina Recommended“ u Beču (Austrija), gde je premijerno izvedena kompozicija Petra Konjovića „San letnje noći“.

Februara 2016. godine su održali koncert povodom pet godina umetničkog rada, gde su sarađivali sa sledećim umetnicima: Marko Miletić – violončelo (Srbija), Igor Lazić – horna (Srbija), Slobodanka Stević – klavir (Srbija) i Aleksandar Gligić – klavir (Srbija). Na tom koncertu je premijerno izvedena i kompozicija Think of mladog banjalučkog kompozitora Davida Mastikose, koja je pisana za Novosadski duvački kvintet.

Neki od članova Novosadskog duvačkog kvinteta su studenti doktorskih studija iz kamerne muzike na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu.

www.nswindquintet.com

Dr um. Goran Marinković (1962) je diplomirao na Odseku za duvačke instrumente – fagot  i na Odseku za kompoziciju i orkestraciju na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu. Poslediplomske studije je završio na Odseku za duvačke instrumente – fagot. Stekao je titulu doktora umetnosti 2013. godine, (oblast kamerna muzika „Profilacija zvuka i interpretativna uloga fagota u kamernim delima srpskih kompozitora 20. i 21. veka“, mentor mr Zorica Ćetković). Tokom svoje umetničke karijere bio je član i prvi, solo fagotista Beogradske filharmonije i Državnog kamernog orkestra Cyprus State Orchestra. Goran Marinković je prvi, solo fagotista orkestra Camerata Serbica.

Iz delovanja u okviru kamerne muzike izdvajamo: član kamernog ansambla „Beogradski barokni kvartet“, član duvačkog kvinteta „Less Bacchanaleees”, „Ansambl za novu muziku“. Trenutno je član ansambla „Gradilište“, član „Beogradskog kamernog seksteta“ i kamernog ansambla „Novosadski duvački kvintet“.

Goran Marinković imao je veliki broj solističkih resitala i koncerata kamerne muzike. Izdvajamo sledeće: samostalni resital, ciklus Susret s umetnikom 2005. godine; serija koncerata – Nacionalna koncertna sezona 2008; resital, galerija Artget KC Beograda 2008; dva koncerta duvačkog seksteta u Zadužbini Ilije M. Kolarca 2009. godine; koncert kamerne muzike Večernja promenada u Zadužbini Ilije M. Kolarca 2010. godine; koncert kamerne muzika za instrumentalni kvintet i septet, sala Beogradske filharmonije 2010. godine; koncert kamerne muzike i izvođenje autorskog dela „Goran Marinković i prijatelji“ 2011. godine; Profilacija zvuka i interpretativna uloga fagota u kamernim delima srpskih kompozitora 20. i 21. veka, koncert u sali Studentskog kulturnog centra 2013. godine; dva koncerta ansambla „Beogradski kamerni sekstet“ u sali SKC-a i sali Beogradske filharmonije 2016. godine. Kompozicije Gorana Marinkovića izvođene su na Tribinama savremenih kompozitora u Opatiji i Beogradu, na koncerima u okviru BEMUS-a i na brojnim koncertima u zemlji i inostranstvu. NJegova dela izvođena su i u alternativnim prostorima koji afirmišu stvaralaštvo savremenih autora. Na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu je u zvanju redovnog profesora na Katedri za kamernu muziku za rad sa duvačkim ansamblima.

Kristijan Boroš je rođen 1986. godine u Novom Sadu. Osnovnu i srednju muzičku školu »Isidor Bajić« završava  u klasi profesora Pete Đure. Godine 2005. upisuje Akademiju umetnosti u Novom Sadu. Osnovne studije završava 2009, a master studije 2010. godine u klasi prof. mr Nikole Srdića. Tokom master studija radio je kao saradnik u nastavi, a od novembra 2011. zaposlen je kao stručni saradnik na Akademiji umetnosti u Novom Sadu. U junu 2013. završava postdiplomske studije u klasi prof. Alojza Brandhofera na Univerzitetu »Mozarteum« u Salzburgu (Austrija).

Tokom školovanja ostvario je zapažene rezultate na takmičenjima i muzičkim festivalima od kojih se izdvajaju Republička takmičenja 2003. i 2005. u Beogradu, kao i takmičenja drvenih duvača u Požarevcu 2004. i 2005. na kojima je osvajao zvanje Lauerata.  Na Prvom međunarodnom takmičenju klarinetista i flautista »Anton Eberst« 2008. godine u Novom Sadu osvaja I nagradu. Na  Međunarodnom takmičenju mladih muzičara »Ohridski biseri« 2011.  osvojio je II nagradu.

Pohađao je majstorske kurseve eminentnih profesora – J. Hlavač (Češka), M. Arinjon (Francuska), M. Bekavac (Slovenija), J. Kotar (Slovenija), Ž. Satmari (Mađarska), B. Kovač (Mađarska), kao i majstorske kurseve iz kamerne muzike kod profesora Norberta Girlingera (Austrija) i Boštjana Lipovšeka (Slovenija).

Od Univerziteta u Novom Sadu je  dobio nagradu za postignut uspeh u školskoj 2005/2006, kao i nagradu za Vrhunske rezultate u umetnosti za školsku 2008/2009. godinu. Dobitnik je  stipendije Univerziteta u LJubljani za letnji semestar školske 2007/2008. godine. Bio je i stipendista Fonda za mlade talente za školsku 2009/2010. godinu.

Pored brojnih solističkih koncerata održanih u zemlji i inostranstvu, ostvario je i zapažene nastupe sa kamernim ansamblima i orkestrima od kojih se posebno ističu: Novosadski duvački kvintet, Hor klarineta Akademije umetnosti, Simfonijski orkestar Akademije umetnosti, Vojvođanski simfonijski orkestar, Beogradska filharmonija, Orkestar Opere Srpskog narodnog pozorišta, Camerata Academica, Orkestar „Orfelin“.

Trenutno je student doktorskih studija iz klarineta na Akademiji umetnosti u Novom Sadu, u klasi Tadeja Keniga.

Ksenija Mijatović je rođena 1982. godine u Somboru, gde je i završila Osnovnu muzičku školu „Petar Konjović“ u klasi Anice Sokola. Godine 1997. upisala je srednju muzičku školu „Isidor Bajić“ u Novom Sadu u klasi Aleksandra Đurića. Između 1995. i 2001. godine, učestvovala je na mnogim takmičenjima, sa zapaženim rezultatima: III nagrada na takmičenju „Petar Konjović“ (Beograd), Specijalna nagrada na Republičkom takmičenju (Beograd), III nagrada na Međunarodnom takmičenju kamernih sastava (Balašiđarmat – Mađarska), kao i niz prvih nagrada na raznim festivalima u državi. Takođe je dobitnik povelje „Novosadski anđeli“ i nagrade Pokrajinskog sekretarijata za kulturu. Svirala je u velikom broju kamernih sastava, sa kojima je takođe postigla  izuzetan uspeh. Kao solista nastupila je sa srednjoškolskim simfonijskim orkestrom povodom proslave devedesetogodišnjice škole „Isidor Bajić“.

Godine 2001. upisala je Akademiju umetnosti u Novom Sadu, u klasi Laure Levai-Aksin. I tokom studija ostaje aktivan izvođač, te nastavlja da niže nagrade na takmičenjima, i kao solista i kao član dva kamerna ansambla – trija „Pozitiv“ i duvačkog kvinteta „Kvartet“. Najznačajnije priznanje predstavlja i nagrada (100 bodova) na međunarodnom takmičenju mladih muzičara u Ohridu, „Ohridski biseri“. Kao koncertni izvođač nastupa u Somboru, Novom Sadu, Beogradu, Sremskoj Mitrovici, Bačkoj Palanci… U okviru tradicionalnih projekata Akademije umetnosti, nastupila je kao solista uz pratnju Simfonijskog orkestra Akademije umetnosti. Snimala je za RTV Novi Sad. Svirala je i u velikom broju kamernih sastava, od kojih se izdvajaju duvački kvintet „Kvartet“ i trio „Pozitiv“. Kao član ovih ansambala osvojila je niz nagrada, od kojih se izdvaja i nagrada sa triom „Pozitiv“  na Međunarodnom takmičenju „Citta di Padova“ 2004. godine, gde su bili veoma zapaženi i dobili priliku da sviraju celovečernji koncert 2005. godine u Padovi.

Godine 2007. je dobila sertifikat „Associated Board of Royal Scools of Music“  za instruktora flaute za Jugoistočnu Evropu. Sa trijom „Pozitiv“ je položila ispit iz kamerne muzike (Advanced Level) koji organizuje Associated Board of Royal Scools of Music.

Pohađala je majstorske kurseve kod Mihaela Martina Koflera (Austrija), Sofi Šerije (Francuska), Janoša Balinta (Mađarska), Iceša Gergelja (Mađarska), Borisa Previšića (Švajcarska), kao i majstorski kurs iz kamerne muzike kod profesora Norberta Girlingera (Austrija) i Boštjana Lipovšeka (Slovenija).

Trenutno radi kao profesor flaute, kamerne muzike i čitanja s lista u Muzičkoj školi „Isidor Bajić“ u Novom Sadu. NJeni učenici su osvojili preko 30 prvih nagrada na međunarodnim, domaćim i  Republičkom takmičenju. Takođe, su veoma zapaženi nastupi kamernih sastava na koncertima u Noriču (Engleska) 2008. i 2010. godine, u Velenju (Slovenija) 2011. godine i Temišvaru (Rumunija) 2014. godine. Takođe, radi kao generalni sekretar Međunarodnog takmičenja „Anton Eberst“.

Bila je član je orkestra opere Srpskog narodnog pozorišta u Novom Sadu (pikolo flauta) od 2010. do 2012. godine. Član je Vojvođanskog simfonijskog orkestra (solo flautista), orkestra „Orfelin“ (solo flautista), trija Novi Sad (flauta, oboa, klavir) i Novosadskog duvačkog kvinteta.

Trenutno je student prve godine doktorskih studija iz kamerne muzike na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu, u klasi Igora Lazića.

Mirko Marić rođen je u Sremskoj Mitrovici 1983. godine.  Svoje muzičko obrazovanje započeo je u rodnom gradu u muzičkoj školi „Petar Krančević” u klasi  prof.  Aleksandra Goševa (Makedonija). Srednju muzičku školu „Isidor Bajić“ u Novom Sadu završio je u klasi prof.  Jelene Jeremić. Upisujući se  na novosadsku Akademiju umetnosti studira u klasama  prof.  Ferenc Tarjanija (Budimpešta) i prof.  Nenada Vasića.  Studije završava  u Sloveniji na ljubljanskoj Akademiji za glasbo u klasi prof.  Boštjana Lipovšeka.  Za vreme školovanja bio je dobitnik više prvih, drugih i specijalnih nagrada na državnim i međunarodnim takmičenjima u Novom Sadu i Beogradu. Godine 2008. u novosadskoj Sinagogi je nastupio kao solista sa orkestrom Akademije umetnosti izvodeći  koncert br. 3 u Es- duru V. A. Mocarta.

Do sada je pohađao seminare priznatih hornista kao što su: Štefan Dor (Nemačka), Ferenc Tarjani (Mađarska), Boštjan Lipovšek (Slovenija), Luiz Garsija (Brazil), Andreas Kazale (Francuska), Georg Pol (Nemačka), Fransis Orval (Belgija), Mihael Hinterholcer (Austrija/Nemačka).

Svoje  orkestarsko iskustvo do sada  je sticao na pozicijama od prve do osme horne u  orkestrima: Subotička filharmonija,  Omladinski simfonijski orkestar Srbije,  NS Brass Orchestra, Akademski orkestri (Novi Sad, LJubljana), Beogradska filharmonija, Crnogorski simfonijski orkestar, Junge Philharmonie (Štutgart), Orkestar opere Srpskog narodnog pozorišta (pet godina honorarno na poziciji treće horne), Duvački i barss orkestar  Akademije za glasbo (LJubljana), Vojvođanski simfonijski orkestar (od 2004. godine do danas), Youth  Simphony Orchestra of South – Eastern Europe, Maribor International Orchestra.  Od osnivanja je gostujući prvi hornista Banjalučke filharmonije. Takođe je stalni član orkestra “Orfelin” iz Novog Sada.

Godine  2010.  je kao član kvarteta horni Akademije za glasbo osvojio zlatnu plaketu i I nagradu na slovenačkom državnom takmičenju TEMSIG. U februaru 2011. godine učestvovao je u radu  EUPHONY simfonijskog orkestra na centralnoevropskoj turneji pod dirigentskom palicom maestra Zoltana Kočiša (Mađarska). Redovno nastupa  u okviru festivala Nomus i Bemus kao kamerni i orkestarski muzičar.

Osnivač je i član  Novosadskog duvačkog kvinteta i okteta horni HoRORn iz Slovenije. Od 2010. do 2015. godine bio je zaposlen u Muzičkoj školi “Isidor Bajić” u Novom Sadu kao nastavnik horne i kamerne muzike. Od sezone 2013/2014. redovno je zaposlen u orkestru Beogradske filharmonije na poziciji treće horne. Sa orkestrom Beogradske filharmonije, među brojnim nastupima, tri puta je nastupao sa maestrom Zubin Mehtom (2005, 2013, 2015) i gostovao na prvoj turneji Beogradske filharmonije, od osnivanja, u Sjedinjenim američkim državama (Čikago, Klivlend, Vašington, NJujork).Trenutno je student prve godine doktorskih studija iz kamerne muzike na Fakultetu muzičke umetnosti u Beogradu, u klasi Igora Lazića.

Veronika Antunović-Marić je obou počela da svira sa 14 godina. Osnovnu i srednju muzičku školu završila je u Novom Sadu u Muzičkoj školi „Isidor Bajić” u klasi prof. Žužane Egić. Godine 1995. upisala je Akademiju umetnosti u Novom Sadu u klasi prof. LJubiše Petruševskog, kod koga je učila tri godine. Četvrtu godinu bila je u klasi prof. Gabora Dieneša iz Budimpešte i asistenta Vladimira Puškaša. Diplomirala je 2000. godine. Magistarske studije je završila  na Akademiji umetnosti u Novom Sadu u klasi prof. Janoša Kemenja iz Budimpešte. U školskoj 1999/2000. godini  bila je student na Muzičkoj akademiji „Liszt Ferenc” u Budimpešti u klasi prof. Petera Pongraca i asistenta  Gabora Dieneša.

Tokom školovanja ostvarila je rezultate na takmičenjima od kojih se izdvajaju  Republičko takmičenje u Beogradu 1995. godine sa osvojenom II nagradom, a 1997. godine sa osvojenom I nagradom.

Pohađala je majstorske kurseve eminentnih profesora oboe – Hana de Vrisa (Holandija),  Lasla Hadadija (Francuska), Lenčeš Lajoša (Nemačka) Janoša Kemenja (Mađarska), Štefana Šilija (Nemačka) i Hansjerg Šelenbergera (Nemačka), kao i majstorske kurseve iz kamerne muzike kod profesora Norberta Girlingera (Austrija) i Boštjana Lipovšeka (Slovenija).

Nastupala je na mnogim koncertima kao solista i kao član kamernih ansambala kod nas i u inostranstvu (Mađarska, BiH, Slovenija). Bila je član duvačkog kvarteta „Quaternion ” . Od 2008. godine nastupa sa pijanistkinjom Timeom Hotić.  Kao član Vojvođanske omladinske filharmonije i Novosadskih solista imala je nastupe u zemlji i inostranstvu (Slovenija, Mađarska, Austrija, Nemačka). Godine 2004. je bila član Verbier Festival Orchestra iz Švajcarske, sa kojim je koncertirala širom Evrope i Bliskog Istoka, a 2010. godine Maribor International Orchestra iz Slovenije. Član je Simfonijskog orkestra jugoistočne Evrope iz Sarajeva, Vojvođanskog simfonijskog orkestra i orkestra „Orfelin“ iz Novog Sada.

Predavala je obou u Muzičkoj školi „Vlado Milošević” u Banja Luci od 2001. do 2011. godine. Od 2008. godine koncertira sa pijanistkinjom Timeom Hotić. Trenutno radi u orkestru Srpskog narodnog pozorišta u Novom Sadu kao solo oboista i član je Novosadskog duvačkog kvinteta i trija Novi Sad (flauta, oboa, klavir).

 

 

Ostavi komentar

Vaš komentar će biti proveren pre objavljivanja