У оквиру програма музичке редакције Културног центра Новога Сада биће одржан концерт виолисткиње Душице Половине и пијанисте Мирослава Поповића. Концерт ће бити реализован у суботу, 25. маја 2024. године у Свечаној сали Градске куће с почетком у 19.00 часова. На програму ће бити дела Д. Шостаковича, Ф. Шуберта, М. Бруха, С. Прокофјева и других.
Улаз је слободан!
Добро дошли!
Душица Половина (виола) доктор уметности, редовни професор, рођена је у Новом Саду , где је још као студент 1986. године одржала свој први солистички концерт у Студију „М“. После завршених основних студија виоле на Академији уметности у Новом Саду у класи професора Ласла Хорвата, Душица Половина наставила је да се усавршава на магистарским и докторским уметничким студијама, на Факултету музичке уметности у Београду, прво у класи професора Петра Ивановића, а затим под менторством професора Дејана Млађеновића. Упоредо се усавршавала на мајсторским курсевима, што је довело до редовне коцертне активности на солистичком плану. Солистичке концерте Душица Половина одржала је у Новом Саду, Београду, Сомбору, Суботици, Зрењанину, Сремској Митровици, Ваљеву, Шапцу, Бачкој Тополи, Новом Кнежевцу, Котору и Херцег Новом, радећи на афирмацији виоле као солистичког инструмента. Сарађивала је са пијанисткињама Маријом Ђармати, Марином Микић и Катарином Радојичић-Фиревски. Снимци са одржаних концерата сачувани су на два промотивна компакт диска у издању Радио Новог Сада. Душица Половина је 1997. године учествовала на Међународном такмичењу виолиста Јурија Башмета у Москви. Свестрана оријентација Душице Половине огледа се у усмерености на камерну музику и оркестарско свирање. Преко двадесет година, Душица Половина била је вођа деонице виола у камерним, оперским и симфонијским оркестрима. Сарадња са значајним бројем еминентних солиста и диригената, како домаћих тако и иностраних, формирала ју је у врсног оркестарског музичара. У том својству, учествовала је на следећим фестивалима: НОМУС, БЕМУС, Охридско лето, Будва-град театар, Мајске вечери и Котор Арт. У својству члана камерног ансамбла, Душица Половина остварила је гостовања у БиХ, Хрватској, Словенији, Македонији, Црној Гори, Румунији, Немачкој, Русији, Холандији, Аустрији, Француској и Италији. У периоду од 1999. године до данас, у класи Душице Половине дипломирало је преко тридесет студената. Њихово деловање запажено је у водећим камерним, оперским и симфониским оркестрима као и у музичким школама у Србији. Од 2006. до 2012. године, Душица Половина је била шеф Катедре за гудачке инструменте на Академији уметности у Новом Саду. Докторирала је на Факултету музичке уметности у Београду, са тезом: Компоненте експресије у делима за виолу и клавир Роберта Шумана и Јоханеса Брамса. У оквиру програма ЕРАСМУС одржала је семинар за студенте виоле у Љубљани, 2021. године.
Мирослав Поповић био је ђак новосадске Музичке школе „Исидор Бајић“, у класи проф. Иване Брановачки. Дипломирао је 2008. године код Владимира Огаркова, гостујућег професора из Русије, на Академији уметности у Новом Саду. Усавршавао се код познатих педагога: Мирослава Лили-Петровића, Душана Трбојевића, Арбоа Валдма, Нинослава Живковића, Рите Кинке, Светлане Богино, Дијане Андерсен, Приска Беноа и других. Од признања која је стекао током школовања издвајају се Прве награде на Такмичењу младих пијаниста Југославије у Нишу 1995. и 1996. године, Прва награда на „Меморијалу Исидор Бајић” у Новом Саду 2002. Специјална награда „Фредерик Шопен” на истом такмичењу, Прва награда на Такмичењу младих пијаниста у Шапцу 2003. године. Наступао је у новосадској Градској кући, Синагоги, Галерији САНУ у Београду, у сали Коларчеве задужбине, сали Београдске филхармоније, Великој сали СКЦ-а Београд, на фестивалу СОМУС (Сомбор) – солистички, са оркестром, и као члан камерних састава са уметницима: Радослава Воргић Журжован, Љиљана Лишковић, Јожеф Бисак, Немања Совтић, Љубо Дивац, Јелена Шпановић Шаренац, Лидија Кнајп, Душица Половина, Теодора Бољанац и други. Од 1994. године до данас остварио је неколико радијских и ТВ-снимака за РТВ Нови Сад. Радио је на идејном пројекту и остварењу студентског фестивала А Фест Aкадемије уметности у Новом Саду 2007. и 2009. године. Његове композиције, као и аранжмани за стандардне и нестандардне музичке саставе, јавно су извођени, а неки од њих налазе се у нотним издањима (за Музички конзерваторијум у Женеви) и на компакт-диску (Pavane Records, Белгија). Добитник је Награде „Невена Поповић“ београдског Факултета музичке уметности, за најзначајније уметничко остварење у 2022. години. На загребачком Međunarodnom natjecanju mladih glazbenika јуна 2023. године један је од лауреата (награда grand prix ex-aequo) и добитник посебног признања за извођење Прве свеске прелида Клода Дебисија. У периоду од 2008. до 2022. године радио је као професор клавира и корепетитор у Музичкој школи „Петар Коњовић” у Сомбору, и његови ученици освојили су награде на неколико домаћих такмичења. Од 2020. године студент је докторских студија клавира на Факултету музичке уметности у Београду, у класи ред. проф. Наташе Митровић. Од 2022. године запослен је на новосадској Академији уметности као стручни сарадник корепетитор на гудачкој катедри.
Фото: Приватна архива
Остави коментар