Захваљујући сарадњи Културног центра Новог Сада и Културног центра „Никола Ђурковић“ из Котора, девето издање фестивала Поезика одиграће се у Котору 22. и 23. јуна и на њему ће публици Котора бити представљени тренутно најактуелнији и најинтригантнији кантаутори, кантауторке и песници из региона: Сара Ренар, Краљ Чачка, Димитрије Димитријевић и Марко Томаш. Фестивал ће отворити кантауторка Феа из Новог Сада која је добила специјану награду на регионалном конкурсу фестивала Поезика 2018. и наступ у Котору. Публика Котора моћи ће да погледа филм “Зашто је Драган направио оркестар” младог редитеља Николе Спасића који је своју светску премијеру имао на 11. међународном фестивалу “Мирадас док” одржаном на Тенерифама и запажен је на бројним другим фестивалима у региону и шире.
Фестивал Поезика током шест година и девет издања фестивала промовише аутентичне ауторе из региона којима су подједнако важни и музика и стихови. Фестивал промовише интеркултурални дијалог и указује колико сарадња путем уметности отвара врата бољој сарадњи у свим сферама. Фестивал је током година остварио успешну сарадњу са фестивалима и институцијама у Црној Гори, Хрватској, Италији и Немачкој.
На деветом издању регионалног фестивала Поезика у Котору 22. и 23. јуна публици ће се представити Сара Ренар регионална звезда. До сада је објавила три студијска албума “Дјеца”, “Јесен” и “Тишина”, као и концептуално уживо одсвирано студијско остварење “Гдје повлачиш црту”. Освојила је престижну награду Порин, 2015. за ЕП “Јесен”. Њен трећи студијски албум под именом “Тишина” је проглашен издањем године у бројним медијима и номинован је за награду Импала.
Сара је постала љубимица публике, али је и јако цењена у кругу колега који је често позивају као посебну гошћу на својим концертима, попут Дарка Рундека и Зорана Предина.
Ненад Марић или Краљ Чачка је сликар, песник и кантаутор рођен у Чачку и који већ неколико деценија живи и ради у Београду. На ФЛУ дипломирао је 2004. године, а као сликар најчешће се изражава кроз акварел. Као песник објавио је збирку песама „На маргини“ (Лом), а као музичар први албум („Земља снова“) је са својим бендом јавности представио крајем 2016. године (Поп Депресија), само пар недеља после песничког издавачког дебија. Добитник је награде „Струне од света“ за 2017., која се додељује за посебан допринос афирмацији песничке речи у рок и блуз музици.
Краљ Чачка већ годинама помера границе музичког израза на овим просторима, важи за једну од највећих андерграунд атракција у Београду, а о њему се говори с дубоким поштовањем и на регионалној музичкој сцени.
Марко Томаш је рођен у Љубљани, живео је у Сарајеву, Сплиту, Сомбору, Загребу, а тренутно живи у Мостару. Један од најпознатијих, најчитанијих и највољенијих млађих песника на простору бивше Југославије, Марко Томаш као квинтесенцијални Југословен коме је немогуће с поузданошћу утврдити порекло као ни етничку припадност, живи у граду Мостару и пише превасходно поезију, али уједно се бави публицистиком, а повремено ствара и прозу. Објавио је самосталне, као и заједничке збирке песама и кратка прозна дела. Његов допринос новинарству је изузетно значајан. Један је од покретача и уредника часописа „Колапс”. Своје новинске текстове је објављивао у „БХ Данима”, „Гласу Истре” и листу „Ферал Трибуне“. Називи збирки песама нам указују на иновативност и луцидност, а избор новина за које пише на смелост и слободоумност.
Песме су му превођене на италијански, пољски, немачки и енглески језик. Аутор је више књига поезије попут „Мама, ја сам успјешан” (2004), „Марко Томаш и друге пјесме” (2007), „Збогом фашисти” (2009), „Поноћни разговори”, с Мехмедом Бегићем (2012), „Булевар народне револуције” (2013), „Црни молитвеник” (2015), „Одрастање меланхолије” (2014), „Регата папирних бродова”(2016).
Марко Томаш је такође написао – у Јапану изузетно популарну – биографију познатог фудбалског тренера Ивице Осима.
Последња збирка „Тридесет девети мај“ објављена му је у издавачкој кући ЛОМ у Београду крајем маја 2018. и премијерно ће бити представљена у Црној Гори на Фестивалу Поезика у Котору.
Димитрије Димитријевић је алијас Димитрија Симовића, једног од чланова групе Игралом, под којим је озваничен његов кантауторски пројекат. Његов први ЕП “Јужно” забележен је септембра 2017. у Загребу у “Студију Москау “.
“Понестаће” је други Димитријевићев ЕП, снимљен на истом месту као и први, пар месеци касније .
Новинарка Драгана Ерјавшек, која са великом пажњом прати музичку сцену региона у рецензији његова два ЕП албума за Стерео Арт Магазин написала је: “Димитрије Димитријевић” је песник каквог одувек желимо у музици, спретан с речима, онај који препознаје велике моменте у ситним гестовима и сенкама које се сливају и нестају, и од тога прави слике које се индискретно угурају у сећања као да су наша.
Његов таленат запажен је већ након првог ЕП издања и добија бројне позиве да наступа широм региона. Музичко креативну сарадњу остварио је са Саром Ренар и ове године изазвали су велику пажњу својом заједничком регионалном каријером.
Публици ће се представити и Феа, кантауторка из Новог Сада, чланица познатог регионалног колектива уметника Нови Одметници. Премијерно ће у Котору бити представљен филм “Зашто је Драган направио оркестар” младог редитеља Николе Спасића награђен на Cinema City фестивалу у Новом Саду.
Програм се одиграва на тргу Пјаца од Кина 22. и 23 . јуна. Сви садржаји фестивала су бесплатни захваљујући Културном центру „Никола Ђурковић“ који реализује програм.
Остави коментар