У оквиру Интернационалног сусрета композитора КомпАрт 06, Duo Vers la Flamme одржаће концерт у Клубу „Трибина младих“ Културног центра Новог Сада у петак 26. августа са почетком у 20 часова. Као гости наступиће Невена Совтић и Срђан Пауновић.
Дуо ”Vers la Flamme”
Кларинетиста Васа Вучковић (1985) и пијанисткиња Наташа Пенезић (1984) завршили су основне и мастер студије на Академији уметности у Новом Саду (класе проф. Николе Срдића и проф. Светлане Богино). Наташа Пенезић је 2012. године, након завршених мастер студија на Краљевском колеџу за музику у Стокхолму, уписала докторске студије на Факултету музичке уметности у Београду, на одсеку за клавир, у класи проф. др Дубравке Јовичић. Од 2014. је запослена на Академији уметности у Новом Саду као наставник вештина на катедри за клавирски практикум.
Васа Вучковић је победник Интернационалног такмичења ”Антон Еберст“ 2010. године у Новом Саду, те добитник Специјалне награде на Десетом међународном такмичењу камерних састава дувача 2011. године у Панчеву, као и прве награде на Такмичењу дрвених дувача у Пожаревцу 2004. године. Наташа Пенезић је добитник бројних награда на међународним такмичењима у Србији, Италији и Француској. Након полуфинала на такмичењу Ljunggrenska tävlingen у Гетебургу 2011. добитник је стипендије Шведске краљевске академије за музичку уметност.
Дуо ”Vers la Flamme” постоји од 2012. године. Избор програма рефлектује посвећен однос према уметничкој музици 20. и 21. века, те репертоар који подразумева промоцију модерне и савремене музике као и премијерна извођења. Дуо је снимао за Радио Нови Сад и наступао на радијским емисијама посвећених класичној музици.
У марту 2014. године дуо ”Vers la Flamme” осваја прву награду на међународном такмичењу ”Città di Treviso” (Италија), у категорији за интерпретацију савремене музике. У мају исте године, Наташа и Васа освајају прву награду на међународном такмичењу ”Luigi Zanuccoli” у Sogliano al Rubicone (Италија), у категорији за камерну музику.
Октобра 2013. године Наташа Пенезић, и Васа Вучковић са групом младих уметника – бивших студената Академије уметности у Новом Саду, оснивају ”SINK Centar” (Syncratic Young New Contemporary Center). У децембру 2014. године реализован је први пројекат овог удружења, уз подршку Министарства културе и јавног информисања, када је у Србији, у новосадској Синагоги, по први пут изведено дело америчког композитора Елиота Картера ”Дијалози”, уз премијерно извођење дела два српска композитора.
У фебруару 2015. године излази прво ЦД издање дуа ”Vers la Flamme” под издавачком етикетом ”SINK Centra”. Снимак је направљен у великој сали Културног центра у Новом Саду а подржан од стране Фонда за културу града Новог Сада. Избор дела забележних на снимку чине неке од омиљених композиција дуа међу којима се налази и ”Јато птица” Јасмине Митрушић Ђерић, написано по поруџбини дуа ”Vers la Flamme” . Овим концертом завршава се низ концерата (Србија/Босна и Херцеговина/Белгија) на којима је ЦД промовисан.
Невена Совтић, клавир – Рођена је у Новом Саду. Основне студије на департману за музику, одсек – клавир Академије уметности у Новом Саду завршила je 2009. године као студенткиња генерације у класи проф. Ирис Кобал, а мастер студије 2011. године са највишим просеком. Добитница је двеју престижних стипендија за најбоље студенте у Србији (Стипендија Фoнда за младе таленте Републике Србије и EFG Eurobank школарине за 100 најбољих студената Републике Србије). Од 2009. године је била у сталном радном односу као професорка корепетиције и клавира у МШ „Исидор Бајић“ у Новом Саду, где је радила шест година. Тренутно живи у Немачкој, где је студенткиња мастер студија на смеру за клавир и одеску за извођење соло песме (Liedgestaltung/ Liedbegleitung) на Hochschule für Musik Detmold у класи проф. Мануела Лангеа (Manuel Lange). Наступала је у Србији, Црној Гори, Француској, Немачкој, Италији. Похађала је курсеве проф. Џули Коидин (Julie Koidin) из САД, проф. Колина Стоуна (Colin Stone) из Велике Британије, проф. Георга Бекмана (Georg Beckmann) из Аустрије и композитора и пијанисте Ариберта Рајмана (Aribert Raimann) из Немачке. Редовно наступа као део дуа са шведском сопранисткињом Харлотом Херниксон (Charlotta Henricsson) и баритоном Константином Ингенпасом (Konstantin Ingenpass) из Немачке.
Срђан Пауновић је основне студије саксофона завршио је на Академији уметности у Новом Саду, у класи Гордана Тудора. Током студија освојио је неколико награда као солиста и камерни извођач. Члан је и један од оснивача квартета саксофона „Quattro temperamenti“. Као оркестарски свирач наступао је са оркестрима „Београдска филхармонија“, оркестар „Српског народног позоришта“, „Новосадски Биг банд“. Тренутно је студент завршне године мастер студија на Musik und Kunst Privatuniversität der Stadt Wien, у класи једног од водећих светских саксофониста,Larsa Mlekuscha .
Члан је ансамбла Ensemble Konsax Wien. Усавршавао се на мајсторским курсевима код најеминентнијих саксофониста као што су: Claude Delangle, Arno Bornkamp, Timothy McAllister, Joonatan Rautiola, Michael Krenn, Jean-Denis Michat, Phillipe Geiss, Nicolas Prost и други.
КОМПОЗИТОРИ
Дамјан Јовичин је рођен у Београду 1995. године. Основну и средњу школу је завршио у Приједору, а тренутно је на трећој години студија на одсеку за композицију у класи професора Зорана Ерића. На Конкурсу за композицију “Рудолф Бручи”, организованом у оквиру АКАДЕМИЈЕ УМЕТНОСТИ У Новом Саду, освојио је другу награду у категорији соло саксофон, са композицијом “Јутро у парку Мањеш”. На такмичењу комплементарног клавира у Нишу освојио је прву награду као пијаниста и прву награду за ауторско дело: “Свита за клавир”. Ове године, Дамјанова композиција ,,Мистрал“ за виолу и клавир освојила је прву награду на Међународном пијанистичком такмичењу у Смедереву, а на такмичењу упоредног клавира у оквиру Фестивала “Исидор Бајић” Дамјан је освојио награду као пијаниста и прву награду из композиције за дело “Варијације за клавир’’. Дамјан је учествовао на међународним курсевима и фестивалима као што су: Walden Creative Musicians Retreat (Дублин, New Hampshire, УСА, Излог сувременог звука у Загребу, Трстенице симпозијум за композиторе и перкусионисте 2015 у Трстеницама (Чешка република), Фестивал Руидалсуд 2015 у Новом Саду, КоМа 11 и КоМа 12 у Београду. Летња радионица за савремену музику Нови Сад 2014, ФЕСТУМ, ЛУШ (Летња уметничка школа Универзитета уметности). Сарађивао је са композиторима: Michael Daugherty, Александра Вребалов, Osnat Netzer, Renee Favande See, Nicholas DeMaison, Caroline Malonee, Wolfgang Heiniger, Alessio Sabella, Jeff Beer, Иво Медек и Dimitris Andrikopoulos. Његове композиције извођене су у Србији, САД, Хрватској, Босни и Херцеговини и Чешкој републици. У последњих шест месеци Дамјан је имао десет извођења у којима су између осталих извођача учествовали Загребачки ансамбл флаута и Мивос квартет из Њујорка.
Давид Мастикоса рођен је 1992. године у Приједору. Прво музичко образовање стекао је у Средњој музичкој школи „Саво Балабан“ у Приједору, где је похађао теоретски одсек и инструментални одсек – кларинет. Након завршене средње музичке школе, уписује се на Академију умјетности у Бањој Луци, на Одсек за композицију, у класи Татјане Милошевић Мијановић. Добитник је награде за најуспјешнијег студента Академије умјетности у Бањој Луци, као и посебног признања Награда Града Бања Лука младима 2016 за допринос развоја културе у области музичке умјетности. Два пута је изабран међу петнаест композитора чија су дела изведена на концертима који су, у организацији Вокс Новус, одржани у Њујорку под називом „15 Minutes of Fame“. Композиције Давида Мастикосе извођене су у оквиру бројних културних и музичких манифестација, као што су: „Дани Владе С. Милошевића“, „Ноћ музеја“, „XIX Curso Internacional de Clarinete – Julian Menendez“, „The Basement Concert“, „Make Music New York“, „Festival Note tra i Calanchi”, Интернационална умјетничка колонија „Плива 2015”, Festival Ruid al Sud”, „2015 Kompos Symposium” и „Balkan Madness BH edition” а његова композиција „Unknown flow“ је 2014. године премијерно изведена на додели Бранкове награде у Сремским Карловцима. Међу извођачима композиција Давида Мастикосе су: Сауро Берти – бас кларинет (Италија), Quator Girard – гудачки квартет (Француска), Matthew Rosenberg – фагот (САД), Новосадски дувачки квинтет (Србија), ), Кен Кунита – бас кларинет (Јапан/Холандија), ), Роберт Боти – обоа (САД), Александра Копић – флаута (Србија/БиХ), Загребачки солисти – гудачки оркестар ( Хрватска), Ана Батиница – флаута (Хрватска), Загребачки ансамбл флата (Хрватска), Бартоломеј Станковић – клавир (БиХ) итд. Композиције Давида Мастикосе извођене су у Босни и Херцеговини, Србији, Хрватској, Италији, Шпанији, Француској, Јапану, Холандији, Бразилу, Португалу, Јужној Африци, Белгија и Сједињеним Америчким Државама. Композиције Давида Мастикосе објављене су у издавачким кућама Alea Publishing & Recordings (Tacoma, Washington, United States) и Ayotte Custom Musical Engravings (Detroit, Michigan, United States). Давид Мастикоса је од новембра 2015. године у звању асистента на катедри за Музичку теорију и педагогију Академије умјетности Универзитета у Бањој Луци.
Драгана Табак (1990, Босна и Херцеговина) завршила је средњу музичку школу „Владо Милошевић“ у Бањој Луци, смер музички сарадник. 2008. године уписала се на Академију умјетности у Бањој Луци на Одсеку за композицију у класи професора Слободана Атанацковића. Другу годину студија наставила је у класи Татјане Милошевић – Мијановић.
2009. године премијерно је изведена „Свита Фолклоре“ за клавир (изложба студената АУБЛ), Свиту је изводио Дејан Јанковић – пијаниста. 2010. године у оквиру манифестације „Дани Владе Милошевића“ премијерно су изведене две њене композиције: „Свита Фолклоре“ за клавир и „Поноћ“ за мецосопран, виолончело и клавир на текст Десанке Максимовић. 2011. године у оквиру манифестације „Дани Владе Милошевића“ изведене су композиције: „Меланхолије“ за тубу, „Игра“ за флауту и „Ђавољи трио“ за виолину, виолончело и клавир. 2012. године учествовала је у летњем сусрету композитора и радионици КомпАрт Нови Сад. Исте године изведена је и композиција „Селице“ за глас и гитару на текст Десанке Максимовић. 2013. године завршила је основне академске студије на Одсјеку за композицју са највишом оцјеном. Исте године у у оквиру манифестације „Дани Владе Милошевића“ професори и студенти АУБЛ извели су њену дипломску композицију „Лавиринт“ за камерни ансамбл. 2014. године учествује у радионици Сарајево Соник Студио 2014, исте године на концерту савремене музике изведена је „Игра“ за соло флауту и „Нар“ за флауту и добош. 2015. године на концертима савремене музике изведене су композиције „Pertect“ за две флауте и бубањ, „Comments“ за соло виолу. 2016.године изеведене су композиције „Етуалф аз“ за камерни ансамбл флаута и „ А 26′ “ за соло флауту. Професори са којима је радила: Тамара Басарић, Петер Аблингер и Винко Глобокар. Добитница је награде за најуспешнијег студента Академије умјетности у Бањој Луци. Током студија била је стипендиста Министарства просвјете и културе за успјешне студенте и општине Теслић. Тренутно је на мастер студијама на Одсјеку за композицију у класи Татјане Милошевић Мијановић. Као педагог тренутно је запослена у основној школи „Доситеј Обрадовић“ Блатница, Теслић, предмет музичка култура и у Музичком друштву „Исидор Бајић“, на предмету клавир и солфеђо. Такође била је запослена у Основној школи „Јован Дучић“ Ламовита и Основној школи „Бранко Ћопић“ Доњи Дубовик, Крупа на Уни.
Љубомир Николић – Уписује Академију уметности у Новом Саду, одсек композиције, у класи проф. Мирослава Штаткића. Дипломирао је у класи проф. Рајка Максимовића 2002. године композицијом Ратник за симфонијски оркестар. Учесник је пројекта финансираног из фонда за културу ЕУ, под називом Реке Европе (РИВЕ) – “Rivers of Europe” где узима учешће као композитор и музички извођач. Такође, део је историјског пројекта (први пут у овом делу Европе) концерта 30 харфи где се представио са две композиције “Бугарком” и ”Српском игром”, у оквиру XIII Међународног фестивала харфе одржаног у Београду 2014.године. Оснивач је интернационалног састава “Е-АKТ” који изводи искључиво његове композиције. Композиције Љубомира Николића извођене су у познатим концертним дворанама као што су “Carnegy Hall” (Њујорк), Велика сала Коларчеве задужбине” (Београд), док су композиције за ударачке инструменте (Drops, Marimbophonia) представљене на Светском самиту перкусиониста одржаном у Америци. Композиције овог аутора су представљене у Италији, Енглеској, Пољској, Румунији, Аустрији, Хрватској, Словачкој, Мађарској, Бугарској, Немачкој и Америци. Тренутно запослен на Академији уметности у Новом Саду на месту стручног сарадника за предмете – композиција и електронска музика.
Маријано Патерностер је рођен 1980 у Барију. После учења виолине, дипломирао је општу композицију, завршио специјализацију за дувачке инструменте, и електронску композицију, а потом дипломирао и музичку педагогију. Дипломирао је и политичке науке са тезом о историји балкана кроз етномузиколошку праксу. Похађао је мастерклас у оквиру композиције, електронске музике и етномузикологије у Барију, Лиону (Француска), Cantieri di Montepulciano (Сијена), Милану (Accademia della Scala). Уз то, дипломирао је Мастер о менаџменту људских ресурса, Трансакционој анализи и друштвених динамика. Студирао је са Франком Пијерсантијем композицију филмске музике на Академији филхармоније у Риму. Његове композиције су извођене у Италији у оквиру важних фестивала (Festival della Valle d’Itria, Seminari internazionali di musica di Vasto, Urticanti, orkestarski letni sezon u Bariju), Словачкој, Аргентини, Француској (ФИМУ, фестивал за акусматичну музику) и Србији. Неке од најважнијих композиција су: Суперновае за симфонијски оркестар; Илирска свита за виолончело и клавир; Олограм за кларинет и клавир; Хизли данс за симфонијски оркестар. Издата су 2 ЦД – а са његовим композицијама за чело и клавир, оркестар, кларинет и клавир („Dolly Today“ i „Between Old and new“). У последње време бави се односима између музичке композиције, математике, теорије језика и неурокогнитивних наука. Предаје музичку теорију на Академији у Лецеу. Доцент је у летњим међународним семинарима савремене музике у вишој музичкој школи у Неукену у Патагонији (Аргентина). Сарађује са експерименталним центром кинематографије у Риму, компонујући музике за краткометражне филмове студената. Са једне стране његово научно занимање према општој антропологији и етномузикологији води га до дубоког истраживања око народних музика које често инспиришу његове композицијеза разне саставе. Са друге стране, интересовање за астрономске, биолошке као и физичке науке утиче у дубину структуре материјала за изградњу музичких облика у којој се примећује његов поглед на свет.
Тамара Кнежевић, рођена 1993.године. Тренутно похађа четврту годину основних академских студија за композицију на Академији уметности у Новом Саду, у класи професора Мирослава Штаткића. Завршила основну музичку школу, одсек клавир и соло певање, а потом и Средњу музичку школу „Јован Бандур” у Панчеву: теоретски смер, профил музички сарадник и дизајнер звука. Дела се сваке године изводе у оквиру А феста, на Академији уметности у Новом Саду, а протеклих година, радови су извођени и у Студију М Радија Новог Сада, у галерији САНУ, у Мултимедијалном центру Академије уметности, затим у Културном центру Новог Сада, у свечаној сали гимназије Јован Јовановић Змај, у Културном центру Руме, на фестивалу пијанизма у Нишу, у оквиру радионица за савремену музику ЦЕСАМ и Руид Ал Суд, као и у Сарајеву, у оквиру Сарајево Соник Студија.
Марко Дулић је рођен у Суботици 1991. године, где је завршио нижу и средњу музичку школу, одсеке за тамбуру и теоретски одсек. 2010.године се уписао на Академију уметности у Новом Саду, на одсек композиције, у класи професора Мирослава Штаткића. Током година учествовао је на многим културним манифестацијама и радионицама, где су му биле извођене композиције. 2013.године ушао је у финале престижног Антонин Дворжак такмичења композитора ( IADCC) у Прагу. Наредне године поново је ушао у финале и тада је освојио награду за најбољу камерну музику композицијом „Лост“ коју је 2015.године снимио Гудачки квартет „ТАЈЈ“, која се налази и на њиховом промотивном ЦД-у.
Доротеа Вејновић је рођена у Новом Саду, 1986. године. Дипломирала је композицију на Академији уметности Универзитета у Новом Саду, у класи професора Зорана Мулиц́а. Магистрирала је 2011. године у Новом Саду, са оркестарском композицијом под називом Еуфонија. Тренутно је студент докторских студија на Факултету музичке уметности Универзитета уметности у Београду, у класи проф. Зорана Ериц́а. У концертној сезони 2013-2014 је дебитовала композицијом Еуфонија, коју је премијерно извела Филхармонија Арада у Румунији. Гостовала је на Универзитету Сан Хуан у Аргентини као предавач и композитор, где је сарађивала са члановима симфонијског оркестра Сан Хуан (Orquesta sinfonica San Juan) који су извели композиције The Glass Train и L.L. lepidoptera lucubratio. Усавршавала је композицију са професорима као што су Johannes Schollhorn (Немачка), Александра Вребалов (САД), Ивана Стефановиц́ (Србија), колектив South Oxford Six (САД, Њујорк ), Золтан Јенеy (Мађарска) и Давид Фенесy (Ирска). Њене композиције су извођене у земљи и региону, у Мађарској, Белгији, Румунији, Јапану, Пољској и у Аргентини. У композицијама користи елементе националног фолклора као и фолклора са Анда. У неколико композиција показује посебан афинитет за истраживање језика и различитих култура, као и употребу елемената театра у музичком делу. Писала је музику за неколико филмова од којих се издваја међународно награђен играни филм If the Sheep Were Pink, 2015. године.
Роберто Олива рођен је у Сан Хуану, у Аргентини. Тренутно ради као професор клавира, на Музичком департману Универзитета Сан Хуан. Усавршавао се код професора Дора де Маринис и Кармен Скалционе, Јорге Гонзалез Фернандез и Јорге Фонтенла. Упоредо са извођачком и композиторском каријером савремене уметничке музике, бави се популарном аргентинском музиком. Оснивач је групе Плеyадес. Учествовао је на фестивалима у земљи и иностранству, од којих се издвајају – Мардел Јазз, “4º” БС АС Џез, Ciclo Jazzologia, Ла Плата Џез Фестивал у Буенос Аиресу, Друм Фест 2007. године, и Independencia Jazz, у Мендози 2008. године. Његова дела су извођена на Куби, у Чилеу, Мексику и Сједињеним Америчким Државама. Прошле године, започео је сезону Симфонијског оркестра Универзитета Сан Хуан, са композицијом Танготоур и Coro Cocacional, користећи поеме песника Jorge Leonidas Escudero. Свој стил описује као спој џез музике, латино рок музике, фолклорне музике Аргентине и савременог музичког израза. Тренутно се бави истраживањем могућности споја музике и визуелних уметности на институту – El Instituto de Expresion Visual FFHA, који подржава мултимедијалне пројекте.
Катарина Томић студирала је етномузикологију на Факултету музичке уметности у Београду, у времену од 2004 – 2013.гоине. Одбранила је дипломски рад 2013.године, на тему ,,Група Sunshine и развој hip hop музике у Србији“. Годину дана касније уписала се на Академију умјетности Бања Лука, смер композоције, у класи проф. Татјане Милошевић Мијановић. Усавршавала се на Modern Music Composition for Film (online course), SAE Institute (David Hentschel) ; Инtroduction to the Music Business (online course), Berklee College of music (John Kellogg), јануар 2014; Songwriting (online course), Berklee College of music (Pat Pattison), јануар 2014; Write Like Mozart: An Introduction to Classical Music Composition (online course), National University of Singapure (dr. Peter Edwards), октобар 2014. Радила је као музички сарадник и кореограф у International Nursery and Primary School, Belgrade (Интернационална предшколска установа и Основна школа, Београд) од марта 2015; У Средњој школи АРТИМЕДИА – стручна пракса из предмета музичка култура у оквиру пројекта ,,Како до посла“, који реализује Покрет за европски развој образовања, а финансира Министарство омладине и спорта Републике Србије, октобар 2015; Креативни је директор и главни кореограф плесног удружења STREET DANCE ACADEMY од 2007. године до данас. Од 2009. до 2015. је музички сарадник и кореограф у Драмском удружењу младих(Друм Зум), Београд. Има радно искуство у позоришним и филмским пројектима: Представа Тачка кључања (редитељ Петар Поповић) – селектор музике, СКЦ, јун 2014; Представа Misery (редитељ Петар Поповић) – композитор, Атеље 212, април 2014. Филм Бели Лавови (у режији Лазара Ристовског) – плесач, април 2011.
Кореодрама Rebellion у сарадњи са Парнас театром – селектор музике и главни кореограф, DKSG – 2010. Објавила је рад ,,Street dance – форме, стилови и њихова експанзија“, Зборник радова Нова научна едукативна мисао 2 /2014, издавач: Номотехнички центар Београд. Изведена и објављена уметничка дела: The Semitone Suite – композиција за соло клавир, изведена је на фестивалу Карусел, у оквиру програма Нума фест, Чачак, август 2016, Midnight Prelude – композиција за соло клавир, изведена је на фестивалу Карусел у оквиру програма Нума фест, Чачак, август 2016, The Semitone Suite – композиција за соло клавир, изведена у оквиру међународног музичког фестивала Ruidalsud, Нови Сад, август 2015, The Semitone Suite – композиција за соло клавир, изведена у оквиру манифестације Дани Владе Милошевића, Вече савремене музике, Бања Лука, април 2015, Midnight Prelude – композиција за сoлo клавир, објављена је у Италији на компилацији Miniatures vol.1, издавачка кућа Soundiff,октобар 2014, Midnight Prelude – композиција за сoлo клавир, објављена на компилацији Femixeta (компилација женског стваралаштва 2013.)
Никола Пцек Ветнић Дипломирао је… Тренутно је… Такође, очекује… Током студија… 2009. године… Од 2011. до 2013. године… 2015. године… Аутор се… Поред музике…
ПРОГРАМ
Никола Пацек Ветнић Electronic Study #3, за електронику
Доротеа Вејновић Expectance II, за електронику
Љубомир Николић Zero Absolute, за кларинет и клавир
Васа Вучковић, кларинет
Наташа Пенезић, клавир
Никола Пецек Ветнић eRSP.wCHzA.iE, за кларинет и клавир
Васа Вучковић, кларинет
Наташа Пенезић, клавир
Марко Дулић Perpetuum mobile
Васа Вучковић, кларинет
Наташа Пенезић, клавир
Давид Мастикоса Morning song, за сопран саксофон
Срђан Пауновић, саксофон
Драгана Табак Svita folklore, за клавир
Невена Совтић, клавир
Игор Андрић Свита за клавир, III став
Наташа Пенезић, клавир
Roberto Oliva Clarinete para variaciones (Klarinet za varijacije)
Васа Вучковић, кларинет
Катарина Томић The Semitone Suite
Катарина Томић, клавир
Дамјан Јовичин (Д)ах, за баритон саксофон и клавир
Срђан Пауновић, саксофон
Дамјан Јовичин, клавир
Тамара Кнежевић Paintbrush
Васа Вучковић, кларинет
Наташа Пенезић, клавир
Mariano Paternoster AT-TENSIONI, за кларинет и клавир
Васа Вучковић, кларинет
Наташа Пенезић, клавир
Остави коментар