Концерт Новосадског дувачког квинтета, одржеће се у среду, 17. фебруара у 20 часова, у Градској кући.
НОВОСАДСКИ ДУВАЧКИ КВИНТЕТ
Ксенија Мијатовић – флаута
Вероника Антуновић Марић – обоа
Кристијан Борош – кларинет
Немања Михаиловић – фагот
Мирко Марић – хорна
Гости:
Клавирски дуо “Ингмар”
Слободанка Стевић и Александар Глигић
Марко Милетић – виолончело
Игор Лазић – хорна
Новосадски дувачки квинтет је основан је 2010. године у Новом Саду на иницијативу хорнисте Мирка Марића, као потреба да град као што је Нови Сад има овакав ансамбл. Чине га Ксенија Мијатовић (флаута), Вероника Антуновић-Марић (обоа), Кристијан Борош (кларинет), Немања Михаиловић (фагот) и Мирко Марић (хорна). Током досадашње сарадње, квинтет је одржао запажене концерте у Новом Саду, Сенти, Сомбору, Зрењанину, као и на отварању Деветог међународног такмичења дрвених дувача у Пожаревцу и на отварању Седмог међународног такмичења „Anton Eberst“ у Новом Саду.
Јуна 2012. године Новосадски дувачки квинтет је учествовао на мајсторском курсу камерне музике, који је водио професор Норберт Гирлингер (Аустрија), а у септембру исте године на мајсторском курсу који је водио професор Боштјан Липовшек (Словенија). У јулу 2012. године су били званични камерни састав композиторске радионице „KompART02“, где су изводили дела, која су млади композитори из Србије и региона написали посебно за овај ансамбл. Године 2014. на позив композитора Милана Алексића, Новосадски дувачки квинтет је постао део сталног ансамбла Центра за савремену музику при Академији уметности у Новом Саду.
Године 2014. су одржали два концерта у оквиру циклуса „5+1 гратис“ где су сарађивали са следећим уметницима: Гордан Тудор – саксофон (Хрватска), Слободанка Стевић – клавир (Србија) и Александар Глигић – клавир (Србија). Пројекат је био подржан од стране Града Новог Сада. На тим концертима је премијерно изведен велики број оригиналних композиција за квинтет, али и транскрипција.
Октобра 2015. године Новосадски дувачаки квинтет је имао запажен наступ у оквиру пројекта „Vojvodina recommended“ у Бечу (Аустрија), где је премијерно изведена композиција Петра Коњовића „Сан летње ноћи“.
Ксенија Мијатовић је рођена 1982. године у Сомбору, где је и завршила Основну музичку школу „Петар Коњовић“, у класи Анице Сокола. Године 1997. уписала је средњу музичку школу „Исидор Бајић“ у Новом Саду, у класи Александра Ђурића. Између 1995. и 2001. године, учествовала је на многим такмичењима, са запаженим резултатима: III награда на такмичењу „Петар Коњовић“ (Београд), Специјална награда на Републичком такмичењу (Београд), III награда на Међународном такмичењу камерних састава (Балашиђармат – Мађарска), као и низ првих награда на разним фестивалима у држави. Такође је добитник повеље „Новосадски анђели“ и награде Покрајинског секретаријата за културу. Свирала је у великом броју камерних састава, са којима је такође постигла изузетан успех. Као солиста наступила је са средњошколским симфонијским оркестром поводом прославе деведесетогодишњице школе „Исидор Бајић“.
Године 2001. уписала је Академију уметности у Новом Саду, у класи Laure Levai-Aksin. И током студија остаје активан извођач, те наставља да ниже награде на такмичењима, и као солиста и као члан два камерна ансамбла – трија „Позитив“ и дувачког квинтета „Квартет“. Најзначајније признање представља I награда (100 бодова) на међународном такмичењу младих музичара у Охриду, „Охридски бисери“. Као концертни извођач наступа у Сомбору, Новом Саду, Београду, Сремској Митровици, Бачкој Паланци… У оквиру традиционалних пројеката Академије уметности, наступила је као солиста уз пратњу Симфонијског оркестра Академије уметности. Снимала је за РТВ Нови Сад. Свирала је и у великом броју камерних састава, од којих се издвајају дувачки квинтет „Квартет“ и трио „Позитив“. Као члан ових ансамбала освојила је низ награда, од којих се издваја награда са триом „Позитив“ на Међународном такмичењу „Citta di Padova“ 2004. године, где су били веома запажени и добили прилику да свирају целовечерњи концерт 2005. године у Падови.
Године 2007. је добила сертификат „Associated Board of Royal Scools of Music“ за инструктора флауте за Југоисточну Европу. Са тријом „Позитив“ је положила испит из камерне музике (Advanced Level) који организује Associated Board of Royal Scools of Music.
Похађала је мајсторске курсеве код Михаела Мартина Кофлера (Аустрија), Софи Шерије (Француска), Јаноша Балинта (Мађарска), Ицеша Гергеља (Мађарска), Бориса Превишића (Швајцарска), као и мајсторски курс из камерне музике код професора Норберта Гирлингера (Аустрија) и Боштјана Липовшека (Словенија).
Тренутно ради као професор флауте, камерне музике и читања с листа у Музичкој школи „Исидор Бајић“ у Новом Саду. Њени ученици су освојили преко 30 првих награда на међународним, домаћим и Републичком такмичењу. Такође, су веома запажени наступи камерних састава на концертима у Норичу (Енглеска) 2008. и 2010. године, у Велењу (Словенија) 2011. године и Темишвару (Румунија) 2014. године. Такође, ради као генерални секретар Међународног такмичења „Антон Еберст“.
Била је члан је оркестра опере Српског народног позоришта у Новом Саду (пиколо флаута) од 2010. до 2012. године. Члан је Војвођанског симфонијског оркестра (соло флаутиста), оркестра „Орфелин“ (соло флаутиста), трија флаута, обоа и клавир и Новосадског дувачког квинтета.
Вероника Антуновић-Марић је обоу почела да свира са 14 година. Основну и средњу музичку школу завршила је у Новом Саду у Музичкој школи „Исидор Бајић”, у класи проф. Жужане Егић. Године 1995. уписала је Академију уметности у Новом Саду, у класи проф. Љубише Петрушевског, код кога је учила три године. Четврту годину била је у класи проф. Габора Диенеша из Будимпеште и асистента Владимира Пушкаша. Дипломирала је 2000. године. Магистарске студије је завршила на Академији уметности у Новом Саду, у класи проф. Јаноша Кемења из Будимпеште. У школској 1999/2000. години била је студент на Музичкој академији „Лист Ференц” у Будимпешти, у класи професора Петера Понграца и асистента Габора Диенеша.
Током школовања остварила је резултате на такмичењима од којих се издвајају Републичко такмичење у Београду 1995. године са освојеном ИИ наградом, а 1997. године са освојеном И наградом.
Похађала је мајсторске курсеве еминентних професора обое – Хана де Вриса (Холандија), Ласла Хададија (Француска), Ленчеш Лајоша (Немачка) Јаноша Кемења (Мађарска), Штефана Шилија (Немачка) и Хансјерг Шеленбергера (Немачка) као и мајсторске курсеве из камерне музике код професора Норберта Гирлингера (Аустрија) и Боштјана Липовшека (Словенија).
Наступала је на многим концертима као солиста и као члан камерних ансамбала код нас и у иностранству (Мађарска, БиХ, Словенија). Била је члан дувачког квартета „Quaternion” . Од 2008. године наступа са пијанисткињом Тимеом Хотић. Као члан Војвођанске омладинске филхармоније и Новосадских солиста имала је наступе у земљи и иностранству (Словенија, Мађарска, Аустрија, Немачка). Године 2004. је била члан Verbier Festival Orchestra из Швајцарске, са којим је концертирала широм Европе и Блиског Истока, а 2010. године Марибор Internacional Ochestra из Словеније. Члан је Симфонијског оркестра југоисточне Европе из Сарајева, Војвођанског симфонијског оркестра и оркестра „Орфелин“ из Новог Сада.
Кристијан Борош је рођен 1986. године у Новом Саду. Основну и средњу музичку школу »Исидор Бајић« завршава у класи професора Пете Ђуре. Године 2005. уписује Академију уметности у Новом Саду. Основне студије завршава 2009, а мастер студије 2010. Године, у класи проф. мр Николе Срдића. Током мастер студија радио је као сарадник у настави, а од новембра 2011. запослен је као стручни сарадник на Академији уметности у Новом Саду. У јуну 2013. завршава постдипломске студије у класи проф. Алојза Брандхофера на Универзитету “Mozarteum” у Салцбургу (Аустрија).
Током школовања остварио је запажене резултате на такмичењима и музичким фестивалима од којих се издвајају Републичка такмичења 2003. и 2005. у Београду, као и такмичења дрвених дувача у Пожаревцу 2004. и 2005. на којима је освајао звање Лауерата. На Првом међународном такмичењу кларинетиста и флаутиста »Антон Еберст« 2008. године у Новом Саду осваја I награду. На Међународном такмичењу младих музичара »Охридски бисери« 2011. освојио је II награду.
Похађао је мајсторске курсеве еминентних професора – Ј. Хлавач (Чешка), М. Арињон (Француска), М. Бекавац (Словенија), Ј. Котар (Словенија), Ж. Сатмари (Мађарска), Б. Ковач (Мађарска), као и мајсторске курсеве из камерне музике код професора Норберта Гирлингера (Аустрија) и Боштјана Липовшека (Словенија).
Од Универзитета у Новом Саду добија награду за постигнут успех у школској 2005/2006, као и награду за Врхунске резултате у уметности за школску 2008/2009. годину. Добитник је стипендије Универзитета у Љубљани за летњи семестар школске 2007/2008. године. Био је и стипендиста Фонда за младе таленте за школску 2009/2010. годину.
Поред бројних солистичких концерата одржаних у земљи и иностранству, остварио је и запажене наступе са камерним ансамблима и оркестрима од којих се посебно истичу: Новосадски дувачки квинтет, Хор кларинета Академије уметности, Симфонијски оркестар Академије уметности, Војвођански симфонијски оркестар, Београдска филхармонија, Оркестар Опере Српског народног позоришта, Camerata Academica, Оркестар „Орфелин“.
Немања Михаиловић је рођен у Ковину 1985. године. Средњу музичку школу „Мокрањац” је завршио у класи Мирка Исаеског. Код истог професора је и дипломирао на Факултету музичке уметности у Београду. Током школовања освојио је низ награда на Републичком такмичењу и Фестивалу музичких школа Србије (1999, 2001 и 2003. године).
Оснивач је камерног ансамбла ДАМС+, дувачког трија на Факултету музичке уметности и дувачког квинтета „Мајстори дувачи“. Био је стални сарадник Уметничког ансамбла „Станислав Бинички“ на месту соло фаготисте. Као хонорарни члан је сарађивао са Симфонијским оркестром РТС, а такође и са Војвођанским камерним оркестром, оркестром Београдске филхармоније и Војвођанским симфонијским оркестром, са којима и данас сарађује. Као члан Фестивалског оркестра учествовао је на фестивалима Бемус (2005) и КоторАрт (2006). Одржао је већи број реситала у земљи.
Био је полазник мајсторских курсева за фагот код Мауриција Паеза и Кнута Санстеволда, као и за камерну музику код Виоле Мокрош, Норберта Гирлингера, Боштјана Липовшека и француског дувачког квинтета „Le concert impromptu“. Од 2010. до 2013. је учествовао у пројектима Немачко – скандинавске омладинске филхармоније, на концертима у великој сали Берлинске филхармоније и у Хамбургу. Члан је Војвођанског симфонијског оркестра, оркестра „Орфелин“ и Новосадског дувачког квинтета. Од 2008. године ја запослен као соло фаготиста оркестра Опере у Српском народном позоришту у Новом Саду. Свира на инструменту градитеља Живана Шарчевића.
Мирко Марић рођен је у Сремској Митровици 1983. године. Своје музичко образовање започео је у музичкој школи „Петар Кранчевић”, у класи проф. Александра Гошева (Македонија). Средњу музичку школу „Исидор Бајић“ у Новом Саду завршио је у класи проф. Јелене Јеремић. Уписујући се на новосадску Академију уметности студира у класама проф. Ференц Тарјанија (Будимпешта) и проф. Ненада Васића. Студије завршава у Словенији, на љубљанској Академији за гласбо у класи проф. Боштјана Липовшека. Године 2008. у новосадској Синагоги је наступио као солиста са оркестром Академије уметности, изводећи концерт бр. 3 у Ес- дуру В. А. Моцарта.
До сада је похађао семинаре признатих хорниста као што су: Штефан Дор (Немачка), Ференц Тарјани (Мађарска), Боштјан Липовшек (Словенија), Луиз Гарсија (Бразил), Андреас Казале (Француска), Георг Пол (Немачка), Франсис Орвал (Белгија), Михаел Хинтерхолцер (Аустрија/Немачка).
Своје оркестарско искуство до сада је стицао на позицијама од прве до осме хорне у оркестрима: Суботичка филхармонија, Омладински симфонијски оркестар Србије, Нс Брасс Орцхестра, Академски оркестри (Нови Сад, Љубљана), Београдска филхармонија, Црногорски симфонијски оркестар Junge Philharmonie (Штутгарт), Оркестар опере Српског народног позоришта (пет година хонорарно на позицији треће хорне), Duvački i brass Akademije za glasbo (Љубљана), Војвођански симфонијски оркестар (од 2004. године до данас), Youth Simphony Orchestra of South- Eastern Europe, Марибор Internacional Orchestra. Од оснивања је гостујући први хорниста Бањалучке филхармоније. Такође је стални члан оркестра “Орфелин” из Новог Сада.
Године 2010. је као члан квартета хорни Akademije za glasbo освојио златну плакету и I награду на словеначком државном такмичењу TEMSIG.
У фебруару 2011. године учествовао је у раду EUPHONY симфонијског оркестра на централноевропској турнеји под диригентском палицом маестра Золтана Кочиша (Мађарска)
Редовно наступа у оквиру фестивала НОМУС и БЕМУС као камерни и оркестарски музичар.
Оснивач је и члан Новосадског дувачког квинтета и октета хорни HoRORn из Словеније. Од 2010. до 2015. године био је запослен у Музичкој школи “Исидор Бајић” у Новом Саду, као наставник хорне и камерне музике. Од сезоне 2013/2014. редовно је запослен у оркестру Београдске филхармоније на позицији треће хорне. Са оркестром Београдске филхармоније, међу бројним наступима, три пута је наступао са маестром Зубин Мехтом (2005, 2013, 2015) и гостовао на првој турнеји Београдске филхармоније, од оснивања, у Сједињеним америчким државама (Чикаго, Кливленд, Вашингтон, Њујорк).
Програм
David Mastikosa – Think of
Maurice Ravel – Павана за умрлу инфанткињу
Ивана Војновић – Концерт
II – Largo
Ludwig Thuille – Sekstet op. 6
III – Gavotte
IV – Finale. Vivace
Константин Благојевић -Балканска игра
George Gershwin – Рапсодија у плавом
Остави коментар