Одржана трибина „Интернет и креативност: Да ли интернет / друштвене мреже поспешују или гуше креативност?“

11/02/2020

Трибина „Интернет и креативност: Да ли интернет / друштвене мреже поспешују или гуше креативност?“ одржана је у уторак 11. фебруара у клубу „Трибина младих“ Културног центра Новог Сада. О овој теми говорили су Жељко Ињац – интернет новинар и Предраг Филиповић – инжењер.

Већина нас није свесна времена које проводимо на друштвеним мрежама и интернету уопште. Kолико често заправо размишљамо о томе како смо то време могли прикладније да употребимо на неку другу, кориснију активност и да ли нам трошење менталних ресурса на интернету убија креативност и продуктивност?

Инжењер Предраг Филиповић отворио је ову тему питањем: Када немамо шта да радимо, шта прво учинимо? Извадимо телефон из џепа и почнемо да „чачкамо“ друштвене мреже…

– Проблем у одласку на друштвене мреже није толико велики као што је проблем да, заправо, не дозвољавамо себи да нам буде досадно. Када нам је досадно, склони смо да терамо себе да нешто радимо, а то је углавном неки креативан рад. Друштвене мреже нам заправо „помажу“ у томе да себи не дозволимо креативно изражавање – рекао је Филиповић.

Писање твитова, постављање слика на Инстаграму, сматра Филиповић, представљају неку врсту креативног изражавања, али недовољног. Сви они лајкови које добијемо представљају нам потврду да нешто вредимо. Проблем је у томе што ћемо радије направити неки клип или написати неки статус због лајкова него што ћемо креирати нешто од трајне вредности.

Креативност, рекао је у наставку трибине Жељко Ињац, веома је важна, јер све што имамо у савременој цивилизацији потекло је од креативних идеја које су људи преточили у конкретне ствари. Директна последица креативности су иновације које су веома значајне за развој цивилизације.

Аутори трибине указали су на крају на још један начин гушења креативности на интернету, а то је страх људи који тек отворе свој блог. Они из страха не објављују своје идеје, него радије копирају некога ко је већ нешто постигао као блогер. Потребно је да прођу месеци да савладају те кочнице и да почну да се слободно и креативно изражавају.

 Зато, сматрају аутори, треба да допустимо себи да нам буде досадно како бисмо се у тим тренуцима посветили креативном раду.

 

 

 

 

Остави коментар

Ваш коментар ће бити проверен пре објављивања