Трибина „Kако уновчити инфлуенс?“ одржана је у четвртак 19. септембра у клубу „Трибина младих“ Културног центра Новог Сада. О овој теми говорили су Жељко Ињац – интернет новинар, и Предраг Филиповић – инжењер.
Инфлуенс, односно утицај на интернету,појам je који је узео маха тек у протеклих неколико година. Данас, у време доминације друштвених мрежа, „инфлуенсери“ (људи од утицаја на интернету) имају моћ да мењају јавно мњење и свест јавности.
То им даје и извесне бенефиције, поготово када су у питању рекламе и разна спонзорства и наплата услуге рекламирања неког производа или бренда. Како постићи утицај на интернету? Попут изградње било ког другог бренда, утицај на интернету се гради јасном сликом о томе шта нудите публици.
– За почетак треба себе да питате: шта могу да понудим публици и да ли да то учиним путем видеа, Tвитера, Инстаграма или Фејсбука? У разним индустријама утицај може да се постигне и да се приходује – рекао је Предраг Филиповић, који је после затварања приватне фирме успео да на страном тржишту привуче пажњу публике темом о друштвеним играма.
Жељко Ињац објаснио је да се у одсуству критичког мишљења, људи на друштвеним мрежама не удубљују превише у профил и личност инфлуенсера кога прате. Сваки мањи кикс они ће испратити бурно и онда се ту укључују „хејтери“ који, из личних побуда,„доливају уље на ватру“.
– У рангирању личног профила и утицаја на интернету, битно је да у почетку дефинишете публику на коју желите да утичете. Они на које желите да утичете и они на које ћете заиста утицати две су различите публике. Једно су жеље, а друго могућности – објаснио је Ињац.
Постоје инфлуенсери који на Инстаграму имају по сто хиљада пратилаца, а неки који се баве храном имају само десет хиљада пратилаца, али је њихов утицај много већи.Када фирме данас траже инфлуенсере да им рекламирају производе, не полазе од броја њихових пратилаца, него од тога колико ти инфлуенсери имају утицаја.
Захваљујући интернету, данас није тешко постати познат. То може свако ко има довољно талента, упорности и воље да ради свакодневно. Није довољно поставити један статус у три месеца на који ће реаговати пуно људи, а после тога стати, јер ће инфлуенсера сви заборавити.
Инфлуенсери морају увек да одржавају пажњу публике информацијама или провокацијама које нису доступне код нас,као што су, рецимо, преводи вести из страних медија. Када инфлуенсер постане утицајан, битно је да ту пажњу публике одржава како би на крају могао да оствари и неку зараду.
Остави коментар