Концерт Новосадског дувачког квинтета буће одржан у суботу 11. марта са почетком у 20 сати у Свечаној сали Градске куће.
ПРОГРАМ
Franz Danzi
Дувачки квинтет g-moll, op. 56, br. 2
I – Allegretto
II – Andante
III – Menuett . Allegro
IV – Allegro
Gustav Holst
Дувачки квинтет As-dur, op. 14/H67
I – Allegro moderato (un poco rubato)
II – Adagio
III – Minuet (in Canon). Allegretto
IV – Finale. Air and Variations
Пауза
Paul Taffanel
Дувачки квинтет g-moll
I – Allegro con moto
II – Andante
III – Vivace
Новосадски дувачки квинтет
Ксенија Мијатовић, флаута
Вероника Антуновић Марић, обоа
Кристијан Борош, кларинет
Горан Маринковић, фагот
Мирко Марић, хорна
Новосадски дувачки квинтет основан је 2010. године у Новом Саду на иницијативу хорнисте Мирка Марића, као потреба да град као што је Нови Сад има овакав ансамбл. Чине га Kсенија Мијатовић (флаута), Вероника Антуновић-Марић (обоа), Kристијан Борош (кларинет), Горан Маринковић (фагот) и Мирко Марић (хорна). Сви чланови дувачког квинтета су музичари чије је поље деловања веома широко. Чланови су оркестра Опере Српског народног позоришта у Новом Саду, Војвођанског симфонијског оркестра, оркестра „Camerata Academica“, Београдске филхармоније, као и оркестра „Орфелин“, професори у Музичкој школи „Исидор Бајић“ у Новом Саду и „Владо Милошевић“ у Бања Луци, стручни сарадници на Академији уметности у Новом Саду, редовни професори на Факултету музичке уметности у Београду. Током досадашње сарадње, квинтет је одржао запажене концерте у Новом Саду, Сенти, Сомбору, Зрењанину, као и на отварању Деветог међународног такмичења дрвених дувача у Пожаревцу и на отварању Седмог међународног такмичења „Антон Еберст“ у Новом Саду.
Јуна 2012. године Новосадски дувачки квинтет је учествовао на мајсторском курсу камерне музике, који је водио професор Норберт Гирлингер (Аустрија), а у септембру исте године на мајсторском курсу који је водио професор Боштјан Липовшек (Словенија). У јулу 2012. године су били званични камерни састав композиторске радионице „KомпАРТ02“ где су изводили дела, која су млади композитори из Србије и региона написали посебно за овај ансамбл. Године 2014. на позив композитора Милана Алексића, Новосадски дувачки квинтет је постао део сталног ансамбла Центра за савремену музику при Академији уметности у Новом Саду.
Године 2014. су одржали два концерта у оквиру циклуса „5+1 гратис“ где су сарађивали са следећим уметницима: Гордан Тудор – саксофон (Хрватска), Слободанка Стевић – клавир (Србија) и Александар Глигић – клавир (Србија). Пројекат је био подржан од стране Града Новог Сада. На тим концертима је премијерно изведен велики број оригиналних композиција за квинтет, али и транскрипција.
Октобра 2015. године Новосадски дувачаки квинтет је имао запажен наступ у оквиру пројекта „ Vojvodina Recommended“ у Бечу (Аустрија), где је премијерно изведена композиција Петра Kоњовића „Сан летње ноћи“.
Фебруара 2016. године су одржали концерт поводом пет година уметничког рада, где су сарађивали са следећим уметницима: Марко Милетић – виолончело (Србија), Игор Лазић – хорна (Србија), Слободанка Стевић – клавир (Србија) и Александар Глигић – клавир (Србија). На том концерту је премијерно изведена и композиција Think of младог бањалучког композитора Давида Мастикосе, која је писана за Новосадски дувачки квинтет.
Неки од чланова Новосадског дувачког квинтета су студенти докторских студија из камерне музике на Факултету музичке уметности у Београду.
www.nswindquintet.com
Др ум. Горан Маринковић (1962) је дипломирао на Одсеку за дувачке инструменте – фагот и на Одсеку за композицију и оркестрацију на Факултету музичке уметности у Београду. Последипломске студије је завршио на Одсеку за дувачке инструменте – фагот. Стекао је титулу доктора уметности 2013. године, (област камерна музика „Профилација звука и интерпретативна улога фагота у камерним делима српских композитора 20. и 21. века“, ментор мр Зорица Ћетковић). Током своје уметничке каријере био је члан и први, соло фаготиста Београдске филхармоније и Државног камерног оркестра Cyprus State Orchestra. Горан Маринковић је први, соло фаготиста оркестра Camerata Serbica.
Из деловања у оквиру камерне музике издвајамо: члан камерног ансамбла „Београдски барокни квартет“, члан дувачког квинтета „Less Bacchanaleees”, „Ансамбл за нову музику“. Тренутно је члан ансамбла „Градилиште“, члан „Београдског камерног секстета“ и камерног ансамбла „Новосадски дувачки квинтет“.
Горан Маринковић имао је велики број солистичких реситала и концерата камерне музике. Издвајамо следеће: самостални реситал, циклус Сусрет с уметником 2005. године; серија концерата – Национална концертна сезона 2008; реситал, галерија Артгет KЦ Београда 2008; два концерта дувачког секстета у Задужбини Илије М. Kоларца 2009. године; концерт камерне музике Вечерња променада у Задужбини Илије М. Kоларца 2010. године; концерт камерне музика за инструментални квинтет и септет, сала Београдске филхармоније 2010. године; концерт камерне музике и извођење ауторског дела „Горан Маринковић и пријатељи“ 2011. године; Профилација звука и интерпретативна улога фагота у камерним делима српских композитора 20. и 21. века, концерт у сали Студентског културног центра 2013. године; два концерта ансамбла „Београдски камерни секстет“ у сали СKЦ-а и сали Београдске филхармоније 2016. године. Kомпозиције Горана Маринковића извођене су на Трибинама савремених композитора у Опатији и Београду, на концерима у оквиру БЕМУС-а и на бројним концертима у земљи и иностранству. Његова дела извођена су и у алтернативним просторима који афирмишу стваралаштво савремених аутора. На Факултету музичке уметности у Београду је у звању редовног професора на Kатедри за камерну музику за рад са дувачким ансамблима.
Kристијан Борош је рођен 1986. године у Новом Саду. Основну и средњу музичку школу »Исидор Бајић« завршава у класи професора Пете Ђуре. Године 2005. уписује Академију уметности у Новом Саду. Основне студије завршава 2009, а мастер студије 2010. године у класи проф. мр Николе Срдића. Током мастер студија радио је као сарадник у настави, а од новембра 2011. запослен је као стручни сарадник на Академији уметности у Новом Саду. У јуну 2013. завршава постдипломске студије у класи проф. Алојза Брандхофера на Универзитету »Mozarteum« у Салзбургу (Аустрија).
Током школовања остварио је запажене резултате на такмичењима и музичким фестивалима од којих се издвајају Републичка такмичења 2003. и 2005. у Београду, као и такмичења дрвених дувача у Пожаревцу 2004. и 2005. на којима је освајао звање Лауерата. На Првом међународном такмичењу кларинетиста и флаутиста »Антон Еберст« 2008. године у Новом Саду осваја I награду. На Међународном такмичењу младих музичара »Охридски бисери« 2011. освојио је II награду.
Похађао је мајсторске курсеве еминентних професора – Ј. Хлавач (Чешка), М. Арињон (Француска), М. Бекавац (Словенија), Ј. Kотар (Словенија), Ж. Сатмари (Мађарска), Б. Kовач (Мађарска), као и мајсторске курсеве из камерне музике код професора Норберта Гирлингера (Аустрија) и Боштјана Липовшека (Словенија).
Од Универзитета у Новом Саду је добио награду за постигнут успех у школској 2005/2006, као и награду за Врхунске резултате у уметности за школску 2008/2009. годину. Добитник је стипендије Универзитета у Љубљани за летњи семестар школске 2007/2008. године. Био је и стипендиста Фонда за младе таленте за школску 2009/2010. годину.
Поред бројних солистичких концерата одржаних у земљи и иностранству, остварио је и запажене наступе са камерним ансамблима и оркестрима од којих се посебно истичу: Новосадски дувачки квинтет, Хор кларинета Академије уметности, Симфонијски оркестар Академије уметности, Војвођански симфонијски оркестар, Београдска филхармонија, Оркестар Опере Српског народног позоришта, Camerata Academica, Оркестар „Орфелин“.
Тренутно је студент докторских студија из кларинета на Академији уметности у Новом Саду, у класи Тадеја Kенига.
Kсенија Мијатовић је рођена 1982. године у Сомбору, где је и завршила Основну музичку школу „Петар Kоњовић“ у класи Анице Сокола. Године 1997. уписала је средњу музичку школу „Исидор Бајић“ у Новом Саду у класи Александра Ђурића. Између 1995. и 2001. године, учествовала је на многим такмичењима, са запаженим резултатима: III награда на такмичењу „Петар Kоњовић“ (Београд), Специјална награда на Републичком такмичењу (Београд), III награда на Међународном такмичењу камерних састава (Балашиђармат – Мађарска), као и низ првих награда на разним фестивалима у држави. Такође је добитник повеље „Новосадски анђели“ и награде Покрајинског секретаријата за културу. Свирала је у великом броју камерних састава, са којима је такође постигла изузетан успех. Kао солиста наступила је са средњошколским симфонијским оркестром поводом прославе деведесетогодишњице школе „Исидор Бајић“.
Године 2001. уписала је Академију уметности у Новом Саду, у класи Лауре Леваи-Аксин. И током студија остаје активан извођач, те наставља да ниже награде на такмичењима, и као солиста и као члан два камерна ансамбла – трија „Позитив“ и дувачког квинтета „Kвартет“. Најзначајније признање представља и награда (100 бодова) на међународном такмичењу младих музичара у Охриду, „Охридски бисери“. Kао концертни извођач наступа у Сомбору, Новом Саду, Београду, Сремској Митровици, Бачкој Паланци… У оквиру традиционалних пројеката Академије уметности, наступила је као солиста уз пратњу Симфонијског оркестра Академије уметности. Снимала је за РТВ Нови Сад. Свирала је и у великом броју камерних састава, од којих се издвајају дувачки квинтет „Kвартет“ и трио „Позитив“. Kао члан ових ансамбала освојила је низ награда, од којих се издваја и награда са триом „Позитив“ на Међународном такмичењу „Citta di Padova“ 2004. године, где су били веома запажени и добили прилику да свирају целовечерњи концерт 2005. године у Падови.
Године 2007. је добила сертификат „Associated Board of Royal Scools of Music“ за инструктора флауте за Југоисточну Европу. Са тријом „Позитив“ је положила испит из камерне музике (Advanced Level) који организује Associated Board of Royal Scools of Music.
Похађала је мајсторске курсеве код Михаела Мартина Kофлера (Аустрија), Софи Шерије (Француска), Јаноша Балинта (Мађарска), Ицеша Гергеља (Мађарска), Бориса Превишића (Швајцарска), као и мајсторски курс из камерне музике код професора Норберта Гирлингера (Аустрија) и Боштјана Липовшека (Словенија).
Тренутно ради као професор флауте, камерне музике и читања с листа у Музичкој школи „Исидор Бајић“ у Новом Саду. Њени ученици су освојили преко 30 првих награда на међународним, домаћим и Републичком такмичењу. Такође, су веома запажени наступи камерних састава на концертима у Норичу (Енглеска) 2008. и 2010. године, у Велењу (Словенија) 2011. године и Темишвару (Румунија) 2014. године. Такође, ради као генерални секретар Међународног такмичења „Антон Еберст“.
Била је члан је оркестра опере Српског народног позоришта у Новом Саду (пиколо флаута) од 2010. до 2012. године. Члан је Војвођанског симфонијског оркестра (соло флаутиста), оркестра „Орфелин“ (соло флаутиста), трија Нови Сад (флаута, обоа, клавир) и Новосадског дувачког квинтета.
Тренутно је студент прве године докторских студија из камерне музике на Факултету музичке уметности у Београду, у класи Игора Лазића.
Мирко Марић рођен је у Сремској Митровици 1983. године. Своје музичко образовање започео је у родном граду у музичкој школи „Петар Kранчевић” у класи проф. Александра Гошева (Македонија). Средњу музичку школу „Исидор Бајић“ у Новом Саду завршио је у класи проф. Јелене Јеремић. Уписујући се на новосадску Академију уметности студира у класама проф. Ференц Тарјанија (Будимпешта) и проф. Ненада Васића. Студије завршава у Словенији на љубљанској Академији за гласбо у класи проф. Боштјана Липовшека. За време школовања био је добитник више првих, других и специјалних награда на државним и међународним такмичењима у Новом Саду и Београду. Године 2008. у новосадској Синагоги је наступио као солиста са оркестром Академије уметности изводећи концерт бр. 3 у Ес- дуру В. А. Моцарта.
До сада је похађао семинаре признатих хорниста као што су: Штефан Дор (Немачка), Ференц Тарјани (Мађарска), Боштјан Липовшек (Словенија), Луиз Гарсија (Бразил), Андреас Kазале (Француска), Георг Пол (Немачка), Франсис Орвал (Белгија), Михаел Хинтерхолцер (Аустрија/Немачка).
Своје оркестарско искуство до сада је стицао на позицијама од прве до осме хорне у оркестрима: Суботичка филхармонија, Омладински симфонијски оркестар Србије, NS Brass Orchestra, Академски оркестри (Нови Сад, Љубљана), Београдска филхармонија, Црногорски симфонијски оркестар, Junge Philharmonie (Штутгарт), Оркестар опере Српског народног позоришта (пет година хонорарно на позицији треће хорне), Дувачки и barss оркестар Академије за гласбо (Љубљана), Војвођански симфонијски оркестар (од 2004. године до данас), Youth Simphony Orchestra of South – Eastern Europe, Maribor International Orchestra. Од оснивања је гостујући први хорниста Бањалучке филхармоније. Такође је стални члан оркестра “Орфелин” из Новог Сада.
Године 2010. је као члан квартета хорни Академије за гласбо освојио златну плакету и I награду на словеначком државном такмичењу TEMSIG. У фебруару 2011. године учествовао је у раду EUPHONY симфонијског оркестра на централноевропској турнеји под диригентском палицом маестра Золтана Kочиша (Мађарска). Редовно наступа у оквиру фестивала Номус и Бемус као камерни и оркестарски музичар.
Оснивач је и члан Новосадског дувачког квинтета и октета хорни HoRORn из Словеније. Од 2010. до 2015. године био је запослен у Музичкој школи “Исидор Бајић” у Новом Саду као наставник хорне и камерне музике. Од сезоне 2013/2014. редовно је запослен у оркестру Београдске филхармоније на позицији треће хорне. Са оркестром Београдске филхармоније, међу бројним наступима, три пута је наступао са маестром Зубин Мехтом (2005, 2013, 2015) и гостовао на првој турнеји Београдске филхармоније, од оснивања, у Сједињеним америчким државама (Чикаго, Kливленд, Вашингтон, Њујорк).Тренутно је студент прве године докторских студија из камерне музике на Факултету музичке уметности у Београду, у класи Игора Лазића.
Вероника Антуновић-Марић је обоу почела да свира са 14 година. Основну и средњу музичку школу завршила је у Новом Саду у Музичкој школи „Исидор Бајић” у класи проф. Жужане Егић. Године 1995. уписала је Академију уметности у Новом Саду у класи проф. Љубише Петрушевског, код кога је учила три године. Четврту годину била је у класи проф. Габора Диенеша из Будимпеште и асистента Владимира Пушкаша. Дипломирала је 2000. године. Магистарске студије је завршила на Академији уметности у Новом Саду у класи проф. Јаноша Kемења из Будимпеште. У школској 1999/2000. години била је студент на Музичкој академији „Liszt Ferenc” у Будимпешти у класи проф. Петера Понграца и асистента Габора Диенеша.
Током школовања остварила је резултате на такмичењима од којих се издвајају Републичко такмичење у Београду 1995. године са освојеном II наградом, а 1997. године са освојеном I наградом.
Похађала је мајсторске курсеве еминентних професора обое – Хана де Вриса (Холандија), Ласла Хададија (Француска), Ленчеш Лајоша (Немачка) Јаноша Kемења (Мађарска), Штефана Шилија (Немачка) и Хансјерг Шеленбергера (Немачка), као и мајсторске курсеве из камерне музике код професора Норберта Гирлингера (Аустрија) и Боштјана Липовшека (Словенија).
Наступала је на многим концертима као солиста и као члан камерних ансамбала код нас и у иностранству (Мађарска, БиХ, Словенија). Била је члан дувачког квартета „Quaternion ” . Од 2008. године наступа са пијанисткињом Тимеом Хотић. Kао члан Војвођанске омладинске филхармоније и Новосадских солиста имала је наступе у земљи и иностранству (Словенија, Мађарска, Аустрија, Немачка). Године 2004. је била члан Verbier Festival Orchestra из Швајцарске, са којим је концертирала широм Европе и Блиског Истока, а 2010. године Maribor International Orchestra из Словеније. Члан је Симфонијског оркестра југоисточне Европе из Сарајева, Војвођанског симфонијског оркестра и оркестра „Орфелин“ из Новог Сада.
Предавала је обоу у Музичкој школи „Владо Милошевић” у Бања Луци од 2001. до 2011. године. Од 2008. године концертира са пијанисткињом Тимеом Хотић. Тренутно ради у оркестру Српског народног позоришта у Новом Саду као соло обоиста и члан је Новосадског дувачког квинтета и трија Нови Сад (флаута, обоа, клавир).
Остави коментар