Циклус: Павиљон музике
КОНЦЕРТ ЗА ДВА ИНСТРУМЕНТА
Весна Јансенс, виолина
Душан Стојановић, виолончело
Гост:
Душила Половина, виола
Среда, 24. април 2019.
Свечана сала Градске куће, у 20:00
Улаз слободан
П Р О Г Р А М
Годар
AUBADE oп.133
Andante quasi adagio
Andantino
Хајдн
Дуо у D – duru Hob.VI:4
Poco Adagio
Tempo di menuetto
Allegro
Бетовен
Дуо за виолину и виолончело у C – duru бр.1
Allegro comodo
Larghetto sostenuto
Rondo Allegretto
Деспић
DIVERTIMENTO за виолину и виолончело оп. 201 (2009)
Rolla
Дуо за виолину и виолу oп.13 бр.3 у B – duru
Andantino
Tema Rossini
Као гост на виоли проф. др Душица Половина
Хендл – Халворсен
Passacaglia
Весна Јансенс – виолинисткиња, после завршене магистратуре на Факултету музичке уметности у Београду, одлази на специјализацију на Краљевски конзерваторијум У Бриселу (Белгија), где добија и место другог солисте (првих виолина) у оркестру Националне опере Т.Р.М., делујући упоредо и као камерни музичар у оквиру ансамбла Arcan. По повратку у земљу 1989. па до данас заузима значајно место на нашој музичкој сцени, као концертмајстор Београдске филхармоније и Симфонијског оркестра РТС, (са којима је наступала и као солиста), Војвођјанских филхармоничара, Театра и опере Мадленијанум; као члан и вођа многобројних камерних ансамбала: Београдски гудачки квартет, Београдски барокни квартет, Клавирски квинтет Ерато,Београдски клавирски трио, Камерни оркестар Про Класика, Јеврејски камерни оркестар, а од 1994. до 2011. обновила је рад Српског гудачког квартета Мокрањац, са којим је наступала широм Србије и у иностранству, и снимила компакт диск са делима Моцарта, Бетовена и Брамса у издању ПГП.
Осим што у својој каријери негује разноврсну камерну музичку литературу, Весна Јансенс је активна и као солиста, остварујући и бројне трајне снимке за Радио Београд. Поменимо Концерт за виолину Јована Бандура, Сеоску сонату Милована Филиповића (на ауторском компакт диску композитора), концерт Х. Вијењавског бр.2, Моцартову Синфонију кончертанте у улози виолинисте и виолисте (снимљено синхронизовано) и многа друга дела. Са харфисткињом Љиљаном Несторовском учествовала на фестивалима Мермер и звуци (Аранђеловац), БЕЛЕФ (Београд), Башчаршијске вечери (Сарајево) и свирала дела Пабла де Сарасатеа у Матици српској у Новом Саду и Свечаној сали Скупштине града у Београду. У сарадњи са пијанисткињом Зарифом Али Заде свирала је сонате Равела, Прокофјева, дела Азербејџанских и српских композитора Василија Мокрањца и Милоја Милојевића у значајнијим салама у Београду: Коларчевој задужбини, Галерији САНУ, Културном центру Београда, Свечаној сали Скупштине града Београда. У улози виолисте у гудачком трију Constantinus снимила је и компакт диск Ј.С.Бах- Голдберг варијације.
Весна Јансенс је редовни професор на Катедри за камерну музику на Академији уметности у Новом Саду, концертмајстор Опере и театра „Мадленијанум“ и стално гостујући концертмајстор оркестра Националне опере у Београду.
Душан Стојановић, виолончелиста, рођен је у Београду. Музичко образовање је стекао у музичким школама Др.В.Вучковић и К.Станковић, а затим на Факултету музичких уметности где је дипломирао у класи проф. Ф. Јаковчић. По завршетку студија у Београду, похађа мајсторску класу виолончела код професора Мајкла Флаксмана (САД) и као редован студент постдипломских студија код истог професора, стиче диплому Концертанта на конзерваторијуму у Шафхаузену у Швајцарској.
Усавршавао се на мајсторским курсевима у некадашњој Југославији и иностранству код педагога: Данијел Шафран, Борис Пергаменшиков и Фредерик Лодеон. Значајнији курсеви су: Музички камп у Грожњану, Летња Академија у Ници (Француска), Винермајстеркурсе у Бечу у Аустрији и Карл Флеш Академији у Баден-Бадену у Немачкој.
Дугогодишњи је члан камерног ансамбла Београдски гудачки квартет, са којим је наступао на бројним концертима и музичким фестивалима у земљи и иностранству (у Италији, САД, Немачкој и бившим југословенским републикама) и са којим је снимио четири ЦД-а.
Био је први челиста камерног оркестра Београдска Синфониета, са којим и даље повремено наступа, а од 2003. године је први челиста и солиста Краљевских гудача Св.Ђорђа. Са овим ансамблом је учествовао на више турнеја у иностранству (Италија, Аустрија, Немачка, Норвешка, Босна, Црна Гора, Мађарска) и снимио је ЦД као солиста у делима М. Мареа и Ф. Купрена. 2013. године је издат и ЦД дискографске куће MASCOM у коме се појављује као солиста. Наступао је као солиста и са Симфонијским оркестром РТС и Симфонијским оркестром Уметничког ансамбла Станислав Бинички.
Често наступа са пијанисткињом Радмилом Стојановић као камерни ансамбл Дуо Стојановић. Од активности дуа издвајају бројне концерте у Београду и другим градовима у Србији, наступи на међународном фестивалу Чело фест у Београду, хуманитарне концерте за децу са посебним потребама, сарадња са бројним центрима за културу у Србији, сарадња са СОКОЈ-ем, као и сарадња са Секретаријатом за културу Београда на неколико пројеката. У октобру 2015. су имали наступ у оквиру светске изложбе EXPO 2015 у Милану, у Италији. Снимили су два ЦД-а, први са делима француских композитора Клода Дебисија и Габријела Фореа и други са делима српских композитора за виолончело и клавир као живи снимак концерта на Чело фесту.
Душан Стојановић је од 2001. године стално ангажован као вођа деонице виолончела и соло челиста Симфонијског оркестра РТС.
Уметничко – педагошки развој Душице Половинe (виола)одвијао се на Академији уметности у Новом Саду, од 1994. године, прво у својству асистента у класи професора Ласла Хорвата, потом у својству доцента и ванредног професора, а тренутно и редовног професора. После завршених основних студија виоле на Академији уметности у Новом Саду у класи професора Ласла Хорвата, Душица Половина наставила је своје усавршаванње на магистарским и докторским уметничким студијама, на Факултету музичке уметности у Београду, прво у класи професора Петра Ивановића, а затим под менторством професора Дејана Млађеновића. Докторирала 2016. године у Београду. Упоредо се усавршавала на мајсторским курсевима, што је довело до редовне коцертне активности на солистичком плану. Солистичке концерте Душица Половина је одржала у Новом Саду, Београду, Сомбору, Суботици, Зрењанину, Сремској Митровици, Ваљеву, Шапцу, Бачкој Тополи, Новом Кнежевцу, Котору и Херцег Новом, радећи на афирмацији виоле као солистичког инструмента. Снимци са одржаних концерата сачувани су на два промотивна компакт-диска у издању Радиja Новог Сада.
Свестрана оријентација Душице Половина огледа се у усмерености на камерну музику и оркестарско свирање. Преко двадесет година Душица Половина била је вођа деонице виола у камерним, оперским и симфонијским оркестрима. Сарадња са значајним бројем еминентних солиста и диригената, како домаћих тако и иностраних, формирала ју је у врсног оркестарског музичара. У том својству учествовала је на следећим фестивалима:
НОМУС, БЕМУС, Охридско лето, Будва-град театар, Мајске вечери и Котор Арт. У својству члана камерног ансамбла Душица Половина остварила је гостовања у Холандији, Аустрији, Француској и Италији.
У периоду од 1999. године до 2013. године у класи Душице Половине основне студије виоле завршила су двадесетдва студента, а магистарске студентудије три студента. Њихово деловање запажено је у водећим камерним, оперским и симфониским оркестрима као и у музичким школама у Србији.
Значајан допринос широј друштвеној заједнци, Душица Половина, дала је и учешћем у раду НУН-већа Академије уметности, као шеф Катедре за гудачке инструменте током два мандата.
Фото: приватна архива
Остави коментар