event_note Концерт
18.05.2023 - 18.05.2023 access_time 20.00

УСКОРО – Музички stand up перформанс Александра Саше Петровића и Сенке Недељковић & Light Classic Band Orchestra

location_on Велика сала
event_note Концерт
18.05.2023 - 18.05.2023 access_time 20.00

УСКОРО – Музички stand up перформанс Александра Саше Петровића и Сенке Недељковић & Light Classic Band Orchestra

location_on Велика сала

18. маја 2023. године са почетком у 20.00 часова у Великој сали Културног центра биће одржан музички stand up перформанс Александра Саше Петровића и Сенке Недељковић & Light Classic Band Orchestra уз госта изненађења вечери.

Kонцепт вечери није класична stand up сатира, но угодан, префињен начин комуникације са публиком, пун хумора на тему љубави, жена, мушкараца, људи, вечним темама на које има хиљаду питања и хиљаду одговора. Врло умешно ће се мешати и употпуњавати мудрости ранијег и данашњег доба… Паралелно и дијагонално повезивање времена садашњег са прошлим ће доносити нова сазнања о битним неважним стварима од значаја у животу једног човека. Све је то испреплетано избором најлепших љубавних хитова classic-pop музичког жанра, музике из филма, великих хитова светске и домаће музичке сцене. Поред монолога главног наратора, постоји могућност активног учешћа публике, по вољи. Спонтаност је примарна, а моменат тренутног надахнућа најважнији сегмент, без класичног концепта наступа једног сериозног вокалног уметника… Потпуно неочекивани смерови интерпретација свима познатих композиција у врло оригиналним аранжманима ће донети битну разлику у односу спрам анплагд оркестарских ансамбала и њихових програма. С овим концептом програма очекујте неочекивано и све у сврху једне позитивне поруке публикуму.

Александар Саша Петровић, тенор (1972). Дипломирао је на Академији уметности у Новом Саду, прво на студијском Одсеку за општу музичку педагогију, а потом на студијском Одсеку за соло певање у класи професорке Вере Ковач-Виткаи.
На сцени Опере СНП дебитовао је улогом Алфреда у Штраусовој оперети Слепи миш, а затим следе улоге капетана Луја у опери Сутон С. Христића, Магдафа у опери Магбет Ђ. Вердија, Алфреда у опери Травијата Ђ. Вердија, Пинкертона у Пучинијевој опери Мадам Батерфлај, војводе од Мантове у опери Риголето, војводе од Рајхштата у истоименој оперети Петра Стојановића, Васкрсење од Франка Алфана и Тоске од Ђакома Пучинија. Доноси прве роле у операма Боеми (Ђ. Пучини), Набуко (Ђ. Верди), Лучијa од Ламермура (Ђ. Доницети), Дон Пасквале (Ђ. Доницети), Трубадур (Ђ. Верди), Симон Боканегра (Ђ. Верди), Кнез Иво од Семберије (И. Бајић). Сарађивао је с Народним позориштем у Београду, као и са театром „Мадлениjаум“ у Београду. Остварује наступе са Београдском филхармонијом, Симфонијским оркестром Радио-телевизије Србије, Војвођанским симфонијским оркестром, Симфонијским оркестром Хрватског народног казалишта у Сплиту, Хором и оркестром Сарајевске опере, Симфонијским оркестром Хрватске радио-телевизије (концерт је реализован у дворани Лисински у Загребу), Сарајевском филхармонијом, те с ансамблом Љубљанске опере (са којим је у Цанкарјевом дому извео Росинијеву Свечану мису). Од 2005. године почиње сарадњу са Македонским националним театром „Травијата“, а током реализације изведбе Девете симфоније Лудвига ван Бетовена, с хором „Обилић“ и Симфонијским оркестром из Рима, наступа у Београду и Риму. Након светске аудиције Armel Mezzo Competition, 2011. године проглашен је за једног од најбољих оперских певача. Сарађује с театром у Кракову где припрема оперу В. Улмана Dea Kaiser fon Atlantis, с улогом Арлекина. С истом опером пева на престижном оперском фестивалу у Сегедину, где с aнсамблом из Кракова добија Награду за најбоље извођење и продукцију фестивала. Предстоје му гостовања у Француској (у Авињону), Мађарској (у Сегедину) и Пољској (у Кракову).
На маратонском светском такмичењу Дијане и Бориса Мартиновића освојио је и трећу награду током 2021. године. Избор најбољих састављен је од стране стручно-уметничког жирија које чине: тенор и професор соло певања на Државној уметничкој академији у Пловдиву – Иваило Михаилов; уметнички и генерални директор удружења Верисмо опере и уметнички директор опере у Јужној Каролини и Њу Хемпширу – Ђиорђо Лалов; пијаниста, професор соло-певања и директор оперске компаније BelCantanti у Вашингтону – Катарина Соверова; диригент, директор Оперског студија Бечке државне опере, професор на Бечком универзитету и Универзитету Супериор у Мадриду – Габријела де Естебан; мецосопран и професор на Ђулијарду – Дениз Грејвс; професор на Универзитету Калифорније, на Америчком конзерваторијуму за музику и на Ћун-Ћанг универзитету у Кини – Јун Им Санг, као и оперски певач Борис Мартиновић.
Певао је под диригентским вођством Младена Јагушта, Иона Јанка, Имре Топлака, Ејнџела Сурија, Берислава Скендеровића, Лориса Валтолинија, Огњена Бомостара, Иве Липановића, Валисара Генцева, Бојана Цанева, Бојана Суђића, Франческа ла Векија, Емира Нухановића, Горјана Коруновског, Луиса Салемна, Сајмона Робинсона, Зорана Јуранића, Жељке Милановић, Волфганга Шајта, Илмана Лапинша, Микхаила Синкевича, Диана Тчобанова, Томаша Токарчика, Ђанлуке Марћана и неколико других диригената.
Редовно гостује на радијским емисијама Con Anima Радио Београда, организује хуманитарне концерте Музичка интермеца са својим синовима Луком и Вуком Петровић, и често прилаже интервјуе часописима као што су: Глорија, Вјесник, Хроника, Новости, Блиц, Дневник и многи други.

Оперски репертоар:

  1. С. Христић, Сутон (Лујо)
    Српско народно позориште у Новом Саду
  2. Ј. Штраус, Die Fledermaus (Алфред)
  3. Ђ. Верди, La Traviata (Алфредо)
    Српско народно позориште у Новом Саду
  4. Ђ. Верди, Magbeth (Магдуф)
    Српско народно позориште у Новом Саду
  5. Ђ. Пучини, Madam Butterfly (Пинцертон)
    Српско народно позориште у Новом Саду
  6. Ђ. Верди, Риголето (Дука ди Мантова)
    Српско народно позориште у Новом Саду
  7. П. Стојановић, Војвода од Рајхштата (Војвода)
    Српско народно позориште у Новом Саду
  8. Ф. Алфано, Risurrezione (Димитри Ивановић)
    Српско народно позориште у Новом Саду
  9. Ђ. Пучини, Тоска (Кавардоси)
    Српско народно позориште у Новом Саду
  10. Ђ. Доницети, Лучија од Ламермура (Едгардо)
    Српско народно позориште у Новом Саду
  11. Ђ. Верди, Набуко (Исмаил)
    Српско народно позориште у Новом Саду
  12. Ђ. Пучини, Боеми (Родолфо)
    Српско народно позориште у Новом Саду
  13. Ђ. Верди, Il Trovatore (Манрико)
    Српско народно позориште у Новом Саду
  14. Ђ. Доницети, Дон Пасквале (Ернесто)
    Народно позориште у Сарајеву
  15. В. Улман, Der Kaiser von Atlantis (Харлекин)
    Опера Краков
  16. Ђ. Верди, Simone Boccanegra (Габриеле Адорно)
    Српско народно позориште у Новом Саду
  17. И. Бајић, Кнез Иво од Семберије (Кулин Бег)
    Српско народно позориште у Новом Саду
  18. И. Калман, Кнегиња чардаша (Едвин)
    Српско народно позориште у Новом Саду
  19. П. Маскањи, Kavaleria Rusticana (Туриду)
    Српско народно позориште у Новом Саду
  20. Д. Деспић, Поп Ћира и поп Спира (поп Ћира)
    Српско народно позориште у Новом Саду
  21. Ђ. Верди, Аида (Радамес)
    Српско народно позориште у Новом Саду
  22. Ж. Бизе, Кармен (Дон Хосе)
    Српско народно позориште у Новом Саду

 

Др ум. Сенка Недељковић, сопран, рођена у Новом Саду у уметничкој породици Солдатовић. Завршила основну балетску и средњу музичку школу, одсек Соло певање, у класи проф. Призренке Петковић и проф. Николе Давида. Дипломирала на Академији уметности у Новом Саду, одсек Соло певање, у класи проф. мр Вере Ковач Виткаи 2005. године, у чијој класи је и магистрирала 2008. Од 2009. до 2010. усавршавала се на Одсеку за ораторијум на Универзитету за музику и сценске уметности у Грацу (Аустрија), у класи проф. Мартиана Клитмана. Одбраном тезе докторског уметничког пројекта Заносни час, компаративна интерпретација Милојевићеве вокалне лирике на оригиналном језику и у препеву (ментор др Милица Стојадиновић) на Академији уметности у Новом Саду стекла је звање доктора уметности. Од децембра 2001. хонорарни је члан и солиста опере Српског народног позоришта у Новом Саду. Улоге које је остварила су: Мусета „Боеми” (Ђ. Пучини), Ђилда „Риголето“ (Ђ. Верди), Адина „L’Elisir d’amore” (Ђ. Доницети), Памина „Die Zauberflote“ (В. А. Моцарт), Зерлина „Дон Ђовани“ (В. А. Моцарт), Ана „Војвода од Рајхштата” (П. Стојановић), Анита „Јабука” (Ј. Штраус Млађи), Луиђија „Viva la mamma”(Г. Доницети), Евица „Покондирена тиква” (М. Логар) , Coutess Stasi „Кнегиња чардаша” (Е. Калман)… Поред бројних концерата у земљи и иностранству, издвајају се солистички концерти у Дортмунду (Немачка), Генту (Белгија), Сегедину (Мађарска), Осијеку (Хрватска), Луцерну (Швајцарска), Крању (Словенија), Новом Саду, као и бројни наступи са Камерним оперским друштвом из Новог Сада, удружењем Високо Це (које се бави извођењем опера за децу) и удружењем Опера Паноника из Осијека. Од августа 2004. стално је запослена у Музичкој школи „Исидор Бајић” у Новом Саду на месту професора соло певања. Њени ученици су добитници стипендија фонда за унапређење вокалне уметности младих „Меланија Бугариновић и ћерке Мирјане Калиновић-Калин“, као и бројних награда на такмичењима у земљи и иностранству. 2013, 2015, 2018. и 2019. године добија Награду „Таленти“, која се додељује најуспешнијим и најталентованијим ученицима и њиховим менторима из области науке, музике, културе и уметности, а додељује је Покрајински секретаријат за спорт и омладину АП Војводине. Као члан жирија учестовала је на међународним такмичењима „Лав Мирски” у Осјеку (Хрватска), „Вера Ковач Виткаи”, Нови Сад (Србија), „Лазар Јовановић”, Београд (Србија), „Словенски сусрети”, Балашиха (Русија), „Радмила Бакочевић”, Крагујевац (Србија), „Никола Цвејић“, Рума (Србија)…

Фото: приватна архива

Фото: приватна архива

Остави коментар

Ваш коментар ће бити проверен пре објављивања