РАДИОНИЦА ДУХОВНЕ МУЗИКЕ У ГИМНАЗИЈИ „ЈОВАН ЈОВАНОВИЋ ЗМАЈ“

21/04/2015

Од мисе Папе Марчела до Џона Таверена

Презентација вокалне радионице духовне музике коју ће водити Иван Муди „Од мисе Папе Марчела до Џона Таверена“ биће одржана у среду 22. априла од 20 часова у свечаној сали гимназије „Јован Јовановић Змај“ . Учествоваће и академски камерни хор, а на програму ће бити дела Палестрина, Тавенера, Зеса, Адамиса и Перта.

Композитор и диригент Иван Муди је рођен у Лондону 1964. године. Студирао је музику и теологију на универзитетима у Лондону (освојивши награду Ројал Холовај 1984. за своју композицију Три поеме Ане Ахматове), Јоенсу и Јорку (где је стекао докторску диплому), где су му предавали Бриан Денис, Сир Џон Тавенер иВилијам Брукс. Живи у Есторилу, Португал, са супругом, певачицом Сузаном Дениз Муди и њихово троје деце, Себастијаном, Софијом и Барбаром. Источно литургијско појање је имало дубок утицај на његову музику, као и духовност и литургије Православне цркве. Његова музика се изводи и емитује широм Европе, у Јапану, САД-у и Јужној Америци.

После огромног успеха композиције Кантикум Кантикорум 1, која је написана за ансамбл Хилиард Ансамбле, који је изводи широм света, године 1990. освојио је награду Фестивала земље за композицију „Молитва за шуме“, која је премијерно изведена у извођењу чувеног Тапиола хора у Финској. Једно од његових најзначајних дела до сада је ораторијум “Пасија и ускрснуће“( 1992) који се заснива на текстовима Православне литургије, којег су премијерно извели у јуну 1993. Ред Бирд и Естноски филхармонијски камерни хор под палицом Тониа Каљустеа на фестивалу Тампере чије је извођење снимио Фински радио. Ораторијум је репризиран и емитован у Холандији, САД-у, Канади и Великој Британији наишавши на велико одобравање, а на ЦД-у га је издала кућа Хиперион. Ово дело је обишло САД на турнеји (Портланд, Сијетл, Ирвин и Лос Анђелес) у октобру 2002. Извођење Капела Романа под диригентском палицом овог диригента награшено је бурним аплаузима.

Иста година је изнедрила и кончерто за виолу “Бдење анђела“, чије је премијерно извођење  подигло публику на ноге, а извели су је Александре Делгадо, коме је композиција и посвећена, и Лисбон Синфониета. Наредне године Иван Муди је завршио кончерто за чело, Епитапхиос, које су са великим успехом премијерно извели Рафаел Валфиш и Ла Камерата у Атинској концертној дворани (Мегарон Мусикис) у мају 1995, а затим су кончерто преузели Пол Марлеyн и Камерни оркестар Манитобе, који су ово дело победоносно премијерно извели у Канади (снимио и емитиовао ЦБЦ) у октобру 1999. године.  У Португалу је премијерно извео јерменски челиста Левон Моурадиан са лисабонским оркестром Лисбон Синфониета у новембру 2002. У низу вокалних дела написаних после тога, посебну пажњу завређују два дела за немачки ансамбл Сингер Пур: „Лисица и биста“, које је први пут изведено у Бајротској опери у јуну 1995, и „Ламент девице“, који је добио своје прво извођење у Нирмбергу у мају 1995. Ово дело је касније Сингер Пур  снимио на диску. Године 1996. први пут је емитована на ББЦ радију 3 у извођењу хора Тавернер Консорт под Ендруом Паротом композиција „Откровење“, велико хорско дело са наратором који говори текстове из Апокалипсе, као и премијера композиције „У име“ у изведби Фретворка у Евији, Грчка…

Остави коментар

Ваш коментар ће бити проверен пре објављивања