Поезија Тање Крагујевић је „осетљива реакција на сваку промену“, како видљиву, тако и невидљиву. Она примећује кад „пролети анђео“, миловање ветра, стаклене нарцисе, „мора од стакла“, гребене, глечере, „оштри лед фигура“, исијавање асфалта, портретише одсуство. „У распореду свемоћних типки“ тражи „тачку осетљивости“. Мисли „на ствари које се нису десиле. Као да јесу“. „Пада. И тоне. У целоноћно спорење језичких фигура“. (…) Она препознаје границе, „савршенство краја“. Размишља о свакодневним стварима, ситницама, али и о Универзуму, који је „савршена, права прича“. Поезија Тање Крагујевић је, дакле, сеизмограф или, тачније, песникиња је тај уређај за регистровање „земљотреса“, тј. свих поменутих и непоменутих промена око ње, око нас, негде у свету, а њена поезија је сеизмограм, запис, сведочанство о томе. Све што постоји, ту је и зато да би се написала песма. С друге стране, поезија је свет за себе – оно што егзистира у њој, не постоји нигде другде. Поезија је јединствено сведочанство, а само оно што је пропуштено кроз песничку визуру аутентично је. (Зоран Ђерић)
О АУТОРУ
ТАЊА КРАГУЈЕВИЋ (1946, Сента), магистрирала на Филолошком факултету у Београду. Објавила је више од двадесет песничких књига, и неколико књига есеја. Добитница је Исидорине награде за есеј, и Награде „Милан Богдановић“, као и више значајних награда за поезију.
За прву збирку Вратио се Волођа (1966) награђена је Бранковом наградом. Прва је песникиња која је добила „Ленкин прстен“, за најлепшу љубавну песму на српском језику (2015). За укупни песнички рад и допринос српској поезији награђена је Наградом „Десанка Максимовић“ (2015).
Заступљена је у више светских антологија поезије: Песници Медитерана (2010), Десет дека душе (приредио Роберт Ходел, 2011) Антологија српске поезије XX и XXИ века (Букурешт, 2012), Боја суштине (приредила Силвија Монрос Стојаковић, 2013), као и Лyриклине – највећа светска антологија поезије.
Приредила тестаментарну књигу песника Србе Митровића Маглине, сазвежђа (2007), као и књигу изабраних песама Александра Ристовића Семенка под језиком (2014).
Остави коментар