event_note Izložba
03.06.2024 - 01.07.2024 access_time

Izložba Đorđa Đorđevića od 3. juna u Likovnom salonu KCNS

location_on Likovni salon KCNS
event_note Izložba
03.06.2024 - 01.07.2024 access_time

Izložba Đorđa Đorđevića od 3. juna u Likovnom salonu KCNS

location_on Likovni salon KCNS

Izložba Đorđa Đorđevića biće otvorena u pondeljak 3. juna u Likovnom salonu Kulturnog centra Novog Sada i moći će da se pogleda do 1. jula.

O OSETLJIVOSTI

O POMIRLJIVOSTI

O UZDRŽANOSTI

„Svest o trenu u kome živimo se na neki način neminovno pretače u sliku. Ona je odraz promišljanja, doživljavanja i tumačenja svakodnevnice. Reč je uvek o problemu ljudskosti, o čoveku, njegovom unutrašnjem biću koje je u neprestanoj borbi razumevanja sebe i svoje okoline, gubljenja i ponovnog pronalaženja, o potrebi i svesti da se ne smemo predavati svetu u kome živimo, o suprotstavljanju svakom zaboravu ustaljenih vrednosti, o negiranju i odbacivanju duhovnih vrednosti koje nam SVET nameće. To su iskustva koja se međusobno stapaju i kroz koja se menjamo, nekada uzrastemo, nekada padnemo. Ali ako uvek postoji zapitanost, mi ćemo ići napred.

Kako se podizati na putu između tame i svetlosti, kako se lišiti nepotrebnog tereta, kako olakšati. Jedan je uspon, ali kako se njime kretati? Kako ne pogrešiti? Kako radovati i sebe i druge? Eto teme i samim tim refleksije na sliku.

Ovo nisu slike koje odražavaju našu realističnu egzistenciju, već sam u promišljanjima kako se iz nje izvući, prevazići, odbraniti se, uzvisiti se.”

Stamatis Skliris

„Savremena umetnost, pokazujući nihilizam i ništavilo savremene filozofije života, nosi u sebi opasnost da čoveka veže za to ništavilo, ne dajući mu izlaz iz smrti i truležnosti. Ta umetnost propadanja nudi savremenom čoveku sliku jedne egzistencije koja je realistična i koja mu može pomoći u slučaju rata, ali, u principu, savremena umetnost ne gradi taj most koji vodi ka eshatološkom, večnom postojanju. U svakoj oblasti umetničkog stvaranja postoji težnja za večnošću, ali u konačnom ishodu najčešće ne biva izražena. Smisao pravoslavne ikone i crkvenog slikarstva nalazi se u činjenici što uspeva da preobrazi vreme i prostor u večnost.

Zagledan u takvo slikarstvo, pokušavam da idem svojim putem. Polazište je transcedentni doživljaj života, religioznost kao uvek sveprisutna, zapitanost o zajedničkom dubinskom fundusu u kome se nazire prevazilaženje i vremena i prostora. I kroz slikarstvo biti NA PUTU koji je usmeren ka neizrecivom, ka onome što se ne može protumačiti, a privlači.

Prepoznajem želju da zamislim, vidim i doživim onaj neprikosnoveni trud različitih individualnosti koje teže celini, jednom jedinstvenom energetskom polju koje nudi stabilnost, čvrstinu, kompaktnost, sigurnost i utehu. Jer jedna samostalna egzistencijalna celina kroz svoju ispotenciranu individualnost isijava energiju i brzo se gasi u sopstvenoj zalutanosti, besmislu, u samostalnosti kao nezdravom egoizmu. Samo u zajednici postiže cilj. Zato mora da stiša svoje dinamičke vibracije, da prepozna sopstvene demone, da se prilagodi. Za to je potrebna odluka, rešenost, kontrola sopstvenog dinamizma, buđenje svesti, poniranje u dubinski prostor tame. Rezultat je naslućivanje smisla i dosegnuta radost. To je put.

Takva razmišljanja se transponuju u svet likovnosti. Osnov slike jeste samostalna četvorougaona površina, jedna monada, energetska kompaktnost, koja teži udruživanju sa drugima. Takve dinamičke dvodimenzionalne površine se stapaju u celinu. One čine potku za gradnju sveopšte kompaktnosti i čvrstine. Ne želim sliku fluidnu i dopadljivu. Koliko god da ima improvizacije i negovane slučajnosti, ovim slikama je potrebna krutost, „težina disanja“, težak međusobni dogovor, nametnuto uklapanje bez pristanka, da bi se zadržao ram intelektualne i ram duhovne budnosti.

U likovnom smislu interesuje me slika koja nosi energetski zaplet, promišljenost i višeslojnost, ali da u svojoj artikulaciji vodi atmosferi smirenosti, aktivnoj, samosvesnoj i samodovoljnoj. Psihološki postoji potreba, žudnja i stremljenje da zakoračim u nešto drugačije od onoga što već jeste.”

Đorđe Đorđević

 

 

Đorđe Đorđević rođen je 1949. godine u Beogradu. Diplomirao je na Accademia di Belle Arti di Brera u Milanu u Italiji 1972. godine. U periodu od 1974. do 1976. godine bavi se dizajnom tekstila za kožarsko-tekstilni kombinat „Viteks“ u Visokom, kod Sarajeva. Član je ULUS-a od 1981. godine, a 1982. dobija status slobodnog umetnika. Živi i radi u Beogradu.

Samostalno izlaže od 1971. godine, kolektivno od 1978. godine.

  1. Milano, Italija, Galerija Parino
  2. Milano, Italija, Galerija Parino
  3. Sombor, Salon likovne jeseni
  4. Apatin, Mala galerija kulturnog centra
  5. Beograd, Galerija Grafički kolektiv
  6. Motovun, Istra, Gradisol, Motovunski susreti
  7. Beograd, Likovna galerija Kulturnog centra, Akt danas
  8. Kan, Francuska, 5. Recontre des Artistes Contemporains
  9. 1989. Kan, Francuska, 7. Recontre des Artistes Contemporains
  10. Beograd, Galerija Kolarčevog narodnog univerziteta
  11. Niš, Galerija savremene umetnosti
  12. Beograd, Likovna galerija Kulturnog centra
  13. Beograd, Muzej primenjene umetnosti, Savremena pravoslavna srpska umetnost
  14. Kragujevac, Mali likovni salon – Narodni muzej
  15. Čačak, Likovni salon Doma kulture
  16. Beograd, Galerija ULUS
  17. Milano, Italija, Galleria d’Arte 2000, Sguardi sulla citta
  18. Velika Plana, Dom omladine
  19. Kotor, Galerija kulturnog centra i Galerija Stari grad
  20. Casino di Velden, Austrija
  21. Sistiana, Italija
  22. Kragujevac, Gradska galerija Mostovi Balkana
  23. Grožnjan, Istra, Galerija Fonticus
  24. Beograd, Prodajna galerija Beograd

Beograd, Oktobarski salon 1981, 1983, 1985, 1989, 1990, 1991, 1992, 1995, 1997.

Beograd, Prolećna i Jesenja izložba ULUS-a od 1982. do 1998.

Gornji Milanovac, 17. Međunarodni bijenale umetnosti minijature 2024.

 

Ostavi komentar

Vaš komentar će biti proveren pre objavljivanja